23948sdkhjf
Del siden
Annonce

PR øger antallet af downloads og styrker omsætningen

Presseaktivitet sætter fokus på app, der hjælper demente og personer med hjerneskade.

MemoAssist bruger PR til at reklamere for ny dansk app, der hjælper demente og personer med hjerneskade, ADHD, autisme eller andre kognitive udfordringer. Appen skaber struktur i hverdagen med påmindelser i form af symboler, lyde, billeder og stemmekommander. Grønbech gennemførte en presseaktivitet med fokus på den store forskel, som appen gør i børn og voksnes hverdag.

Formålet med PR-aktiviteten var at udbrede kendskabet til MemoAssist blandt brugere, pårørende og professionelle plejere. I pressemeddelelsen medvirkede bl.a. en mor til to drenge på 8 og 11 år, som begge har ADHD. Med appen har familien endelig fået ro i dagligdagen.

Magnus Skou Andersen, stifter af Hart Design, har udviklet MemoAssist i sin fritid ved siden af jobbet som IT-konsulent på sundhedsområdet i Furesø Kommune. Her fik han ideen til appen.

Resultater:
PR-historien har fået 13 omtaler i både dagblade og lokale medier, heriblandt en helsidesartikel i Jyllands-Posten.

”Jeg er blevet stoppet på gaden af fremmede, fordi de lige ville sige, at det er en sej app, jeg har udviklet. Jeg kan godt mærke effekten af al den omtale, appen har fået – både i antallet af downloads og omsætning, som er steget med 10-20 procent i forhold til måneden før,” siger Magnus Skou Andersen, der står bag MemoAssist.

Grønbech PR og kommunikation ApS
A. P. Møllers Allé 9B
2791 Dragør
Dragør Kommune
Danmark
CVR nummer: DK34579970
P nummer: 1017686611

Kontaktperson

SL
Susanne Lindø
Adm. direktør og kommunikationsrådgiver
+45 40 33 05 55 mail@groenbech.com

Send til en kollega

0.047