23948sdkhjf

Erfarne håndværkere vil forenkle entreprenørens arbejde

Der ligger grundig research og årelang erfaring bag virksomheden Tech-Plast ApS, der er på vej ud på byggepladserne for at komme de mange ’grå timer’ til livs.
Fundaflex – en udsparing til gennemføringer i sokler, terrændæk og etageadskillelser – er navnet på det første produkt fra nystiftede Tech-Plast, som i foråret gik på markedet under sloganet ”Byg smart”.

Missionen er at få byggebranchen vil lægge uhensigtsmæssige metoder på hylden til fordel for enkle produkter til indbygning i bygningskonstruktioner inden for jord, beton og kloak – at eliminere de timer, som bygherren ikke får noget for, og som entreprenøren aldrig sætter penge af til.

- Vi lancerede os selv omkring 1. april, så det er stadig helt nyt. Det er en lang proces, for der er tale om et helt nyt produkt, og det er sværere at sælge end smøreolie eller kloakrør, Folk skal lige lære os at kende, men vi har fået positiv respons. De entreprenører, som køber produktet, vender alle tilbage, fortæller medstifter Henrik Pommergaard Hansen til Building Supply.

Skrevet ned og udviklet gennem mange år
Han har en baggrund som projektleder, beregner og konstruktør og udgør sammen med entreprenør Søren Bach og plastekspert Keld Jørgensen ejerkredsen bag Tech-Plast. Tre erfarne håndværkere, der har set et behov for at gøre det daglige arbejde på byggepladsen nemmere og mere præcist.

- Vi har arbejdet på at industrialisere nogle af de uhensigtsmæssige processer, der foregår ude på byggepladsen. Fundaflex udspringer af, at jeg selv har stået midt i det hele med mudder til knæene gennem mange år og er ikke en idé, vi lige har fundet på i løbet af en eftermiddag. Det er skrevet ned og udviklet gennem mange år, forklarer Henrik Pommergaard Hansen.

Et nyt produkt hvert år
Fundaflex havde ligget som en idé i Henrik Pommergaard Hansens hoved i et årti, men da han stødte på de to andre tog udviklingen fart. Og der er en helt bog fyldt med produktidéer, som venter på at blive ført ud i livet.

- Vores plan er at lancere et nyt produkt hvert år, men det kræver kapital. Vi har ikke uanede ressourcer, og hvis vi skal vente på, at det første produkt slår an, inden vi går i gang med det næste, har det rigtig lange udsigter. Indtil sommeren har vi koncentreret os om at få Fundaflex klargjort. Her i efteråret fokuserer vi på at finde investorer, blandt andet via Vækstfonden. Om vi bliver rige af det her, ved jeg ikke, men vi skal leve af det. Det er absolut vores målsætning, understreger Henrik Pommergaard Hansen.

Grundprincippet bag produkterne er, at ’en skal passe til alle’. Det vil sige, at man på pladsen får leveret en kasse med indhold, der passer til alle funktioner og størrelser inden for det givne felt. Filosofien er, at økonomisk gevinst opstår ved sparet tid og bedre præcision.

- Min mester sagde altid, at jeg skulle have hjernen 30 centimeter foran lægtehammeren, og det har jeg forsøgt at efterleve. Man kan lige så godt lave det rigtigt første gang, slutter han.

Se demonstrationsfilm af konceptet:
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11