23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Building Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Niras styrker direktionen

Efter halvandet år som leder af forretningsenheden for broer bliver Carsten Heine Lund nu en del af direktionen.
Blå bog – Carsten Heine Lund
• Uddannet akademiingeniør 1992
• Ingeniør, Krebs und Kiefer, Berlin 1993-98
• Ingeniør, Carl Bro, Glostrup 1998-2000, Leeds 2000-2002
• Projektleder og projektchef i Vejdirektoratet 2003-2013
• Forretningschef i Niras 2013-14.
• Bor i Allerød med sin hustru og tre børn på fire, syv og ni år.

Med virkning fra 1. januar 2015 indtræder Carsten Heine Lund i direktionen hos Niras, hvor han får koncernansvaret for infrastrukturområdet.

Han kom til Niras i august 2013 som forretningschef for Bridges & Civil Structures og vil som direktør især have fokus på at styrke Niras’ position på det svenske og ikke mindst det norske marked, hvor der i de kommende år investeres omkring 650 mia. kr. i infrastruktur.

Carsten Heine Lund har ti års erfaring fra Vejdirektoratet med sig i bagagen, og det er en god ballast på et område med mange store offentlige kunder.

- Som rådgiver skal man ikke bare forstå sin kunde, men også kundens kunder. Og de offentlige kunder på infrastrukturområdet har mange interessenter, kunder om man vil, pointerer den kommende Niras-direktør. Det er blandt andet trafikanter, naboer og de politiske ejere. Og i de store infrastrukturprojekter skal løsningerne både være teknisk korrekte og samtidig gangbare rent politisk.

Der stod ikke direktør på karrierekompasset, da Carsten Heine Lund i begyndelsen af 1990’erne fik eksamensbeviset i hus som akademiingeniør. Med egne ord var han ”

den typiske ingeniør i kinasko og skovmandsskjorte – helt bogstaveligt

”. Der var fuld fart på fagligheden med speciale i brobygning. Det var her, han fandt sin energi og drivkraft. Med godt 20 års erfaring er tøjstilen i dag lidt mindre casual. Og tallene i regnearket på computerskærmen handler nu oftere om projektøkonomi end om bæreevne for beton og stål.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062