23948sdkhjf

Trafikafviklingen på plads for letbanens første fire etaper

Stadionvej, Albanigade, Campusvej, Ørbækvej Syd og Niels Bohrs Allé bliver de første strækninger, der får besøg af Odense Letbane, når ledningsarbejdet begynder i april.
By- og Kulturudvalget i Odense Kommune vedtog tirsdag eftermiddag planerne for trafikafviklingen og kommunikationen.

I begyndelsen af april bliver første spæde spadestik taget til Odense Letbane. By- og Kulturudvalget har netop vedtaget de fremlagte planer for trafikafviklingen og kommunikationen under ledningsarbejdet på de første fire etaper.

Det betyder, at der er sikret en god afvikling af trafikken, når ledningsarbejdet begynder på Stadionvej, Albanigade, Campusvej, Ørbækvej Syd og Niels Bohrs Allé om få måneder, og dermed vil Odense Letbane stille og roligt blive til virkelighed.

- Vi har i dag taget endnu et vigtigt skridt på vejen til at transformere Odense til en moderne storby. Inden for ganske kort tid vil vi kunne se et håndgribeligt bevis på, at letbanen kommer til at køre igennem byen. Det ser jeg som et vigtigt signal, der vil være med til at styrke stoltheden over vores by, udtaler Borgmester Anker Boye.

Arbejdet vil blive ledsaget af en grundig kommunikation til berørte borgere i områderne, og allerede den 17. og 18. februar vil der bliver afholdt borgermøder for beboerne på og omkring Stadionvej og Albanigade. Desuden vil hjemmeside, informationstavler, en ajourført ruteplanner med mere være klar til at håndtere spørgsmål og trafikale udfordringer i forbindelse med arbejdet.

Ved et pressemøde på Odense Slot var By- og Kulturrådmand Jane Jegind glad for vedtagelsen i udvalget.

- Letbanen vil løfte Odense, når den står klar, og derfor har jeg glædet mig til, at vi fik taget denne beslutning. Men jeg har sagt det før, og jeg kommer sikkert til at sige det igen - det kommer til at være skidt, før det bliver rigtig godt. Arbejdet tager tid, og det vil give gener undervejs, sagde By- og kulturrådmand Jane Jegind.

- Der har været fuldstændig enighed om, at byen skal fungere trafikalt under anlægsarbejdet. Jeg har haft den klare holdning, at alle – fodgængere, cyklister, busser og bilister - skal kunne komme rundt i Odense på ordentlig vis trods de udfordringer, som arbejdet giver. Det er vigtigt, at vi tager et balanceret hensyn til alle parter, når vi udvikler byen, og her har vi fundet de bedst mulige modeller i de første fire etaper.

By- og Kulturudvalget behandler de næste fire etaper – Højstrupvej, Vestre Stationsvej, Ørbækvej Nord samt Hestehaven og Hjallesevej – ved udvalgsmødet den 14. april.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.132