23948sdkhjf

Her er Årets Håndværkere 2015

En fyldt cirkusbygning i København dannede i aftes rammen om anmeld-haandvaerker.dk’s fejring af årets bedste håndværksfirmaer. Se de 14 vindere her.
14 titler skulle onsdag aften uddeles til landets bedste håndværksmestre. Det skete i en fyldt cirkusbygning, hvor Jarl Friis Mikkelsen som konferencier bød inden for til, hvad han selv betegnede som ”en fest, der fik Oscaruddelingen til at ligne en lille fest i provinsen”.

Blandt vinderne var J.J. Elektric ApS fra Valby, der var nomineret til årets elektriker for tredje år i træk. Således blev tredje gang også lykkens gang.

Årets Håndværker 2015:
• Årets Brolægger: Anlægsgartner Troels Jensen fra Vig
• Årets Elinstallatør: J.J.Elektric ApS fra Valby
• Årets Energimand: JJ Byg Service ApS fra Holbæk
• Årets Entreprenør: J.A. Tegnestue & Entreprenør v/Jetmir Jasari fra Brønshøj
• Årets Gulvmand: Flex Gulvservice v/ Lars Hendrichsen fra Ølstykke
• Årets Husbygger: Huscompagniet A/S
• Årets Maler: Malermester Mads Hansen fra Fårevejle
• Årets Murer: Murermester Mathias Airas ApS fra Dianalund
• Årets Specialist: Badmodul A/S fra Glostrup
• Årets Tagdækker: LAMO Byg v/ M. Mogensen fra Vedbæk
• Årets Tømrer 1-9 ansatte: Koed Tømrer-¬ og byggeforretning ApS fra Kolind
• Årets Tømrer 10+ ansatte: Egerbyg A/S fra Hvidovre
• Årets VVS’er: Østblik VVS ApS fra Kastrup
• Juryens Darling: Tømrermester Mads M. Sichlau fra Vig
- Det betyder rigtig meget, fordi vi får rigtig mange kunder på den her måde. Vi satser meget stærkt på Årets Håndværker i vores branding over for kunderne, siger medindehaver Jesper Henschel, som i anledning af prisen har valgt at give medarbejderne en velfortjent fridag dagen derpå.

Kundeservice som konkurrenceparameter
Titlen som Årets Tømrer for virksomheder med over 10 ansatte gik til Egerbyg A/S, som med succes har integreret et servicekoncept i sit professionelle, daglige håndværk.

- Godt håndværk er ikke længere nok for at få succes som håndværker. Som håndværker i dag arbejder du i en servicebranche. Kunderne ringer ikke kun for at få sat et nyt køkken op, men for at få en værdiforøgelse i deres bolig, og det kræver et stærkt professionelt servicekoncept af dig som håndværker, fortæller tømrermester Anders Eger.

God kundeservice er generelt blevet en afgørende kvalitetsparameter for håndværksfirmaerne i Danmark. Det mener Peter Birkelund, som er en af initiativtagerne bag kåringen af Årets Håndværkere og forbrugerportalen anmeld-haandvaerker.dk, hvis anmeldelser ligger til grund for håndværkerkåringerne.

- Konkurrenceintensiteten blandt håndværkere er høj, og vi kan se på udviklingen i tallene, at firmaerne opper sig og fortsat bliver bedre til at forventningsafstemme og levere det, som kunderne ønsker, siger han og peger på, at det samlede karaktergennemsnit i løbet af det seneste år er steget med 2,6 pct., mens mængden af dårlige anmeldelser nu ligger under 3 pct.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125