23948sdkhjf

Nicheprodukter giver travlhed hos nordjysk betonproducent

BC industri har succes med megablokke, sålbænke og murafdækninger.
Den nordjyske betonproducent BC industri har succes med megablokke, sålbænke og murafdækninger. Tidligere udgjorde den bløde beton cirka 70 procent af omsætningen – i dag er blød beton nede på 50 procent, og det giver pladsmangel.

Produktionen af nicheprodukterne betyder, at der skal bruges mere lagerplads. Og derfor er betonproducenten netop gået i gang med de indledende øvelser i en udvidelse, der skal give plads til 400-500 kvadratmeter under tag, mens en udvidelse af lagerpladsen bliver på 4500 kvadratmeter.

- Vi begyndte på megablokkene for et år siden, og det sidste år er gået godt. Nu håber jeg på, at blok-produktion vokser endnu mere, fortæller Søren Jørgensen, der overtog BC Industri efter sine forældre i 1987.

Oppe i gear igen
Betonvirksomheden, der hører hjemme i Ingstrup mellem Blokhus og Løkken, måtte geare ned for aktiviteten, da finanskrisen indtraf. Det betød, at virksomheden måtte afskedige en række ansatte.

Men betonproducenten er nu ved at være at være oppe i gear igen, og Søren Jørgensen vurderer, at der skal ansættes et par nye medarbejdere i den nærmeste fremtid. Det betyder, at medarbejderantallet vil komme op på syv ansatte.

- Vi kan skrue ned for gassen, og vi behøver ikke på samme måde, som de store producenter, at tage noget ind for at kunne betale de faste omkostninger. Det er en fordel under en lavkonjunktur, fortæller Søren Jørgensen.

Regnskabstallene viser også, at det lykkedes for betonproducenten af opnå positive resultater gennem alle finanskrise-årene.

BC Industri sælger betonvarer til hele landet. Det er murermestre, entreprenører og byggemarkeder, der er de primære kunder.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078