- Når så mange virksomheder kigger samme vej, så flytter branchen sig også
Blandt de 153 udstillere er Fischer Danmark, som tager til Forum for blandt andet at promovere sin Greenline-serie og UX Green-dybelen, der er fremstillet med genbrugsmaterialer og recinusolie.
- Vi er ikke i tvivl om, at der er både miljømæssigt og forretningsmæssigt potentiale i grønt byggeri. Det er grunden til, at vi som koncern bruger mange kræfter på at udvikle nye grønne produkter og metoder. Der er over 150 udstillere på Building Green i år, og når så mange virksomheder kigger samme vej, så flytter branchen sig også, siger Elisabeth Tange, der er marketing manager hos Fischer i Danmark.
Med for sjette gang
En anden udstiller er Building Green-veteranen Ytong, der har været med i Forum siden den første messe i 2011. Virksomheden har gennem en lang årrække arbejdet med cirkulære principper og optræder i lighed med sidste år som messens hovedsponsor.
- Vi har været en aktiv del af Building Green i samtlige seks år, da vi bakker op om et grønnere byggeri og gerne vil bidrage til en mere bæredygtig udvikling. Messen er en oplagt mulighed for at møde andre i branchen, som arbejder med bæredygtighed og holde sig opdateret med, hvad der sker, siger salgsdirektør Morten Bak.
Ytong fik i 2011 byggeblokken Energy+ Cradle-to-Cradle-certificeret og har senest lanceret en byggeblok bestående af 100 procent genanvendt spildmateriale fra byggepladser.
Dr. Oliver Kreft, der er innovationschef hos Ytongs tyske moderselskab, er i øvrigt inviteret til København og Building Green for at fortælle om koncernens erfaringer med cirkulær forretning og bæredygtige byggematerialer i praksis. Han runder årets messe af som sidste taler på hovedscenen torsdag eftermiddag.
Artiklen er en del af temaet Building Green 2016.