23948sdkhjf

XL-BYG lancerer nyt koncept

Byggemarkedskæden vil have et specielt del-sortiment, hvor de mest brugte varer får en fast lav pris.
Mange danskere har brugt de seneste års finanskrise på et grundigt tjek af privatøkonomien, hvilket har medført et langt større prisfokus.

XL-BYG introducerer med udgangspunkt i tidens øgede prisbevidsthed et XTRA-SMALL sortiment.

Idéen er, at de varer kunderne bruger mest af, når de gør det selv – også skal være de varer, de finder til en fast lav pris i byggemarkedet.

Kædedirektør hos XL-BYG, Jesper Hillemann, siger:

- Selvom krisen kradser, oplever vi fortsat en god tilstrømning af kunder i vores byggemarkeder, og projekter i hus og have er stadig højt prioriteret. Det er disse kunder, vi gerne vil hjælpe med vores nye lavprissortiment.

Lavpris-trend i en krisetid
Det er blevet moderne for de forskellige kæder i dansk detailhandel at fokusere på de varer, der er ekstra billige.

En måde at gøre dette er ved at have et lavprissortiment, så forbrugerne kan købe basisvarerne til en attraktiv pris.

Det er danskernes eget forbrugsmønster med pris-pris-pris som det væsentligste parameter, der sætter dagsordenen for detailhandlens tilretninger af sortimenterne.

Kædedirektør Jesper Hillemann understreger, at man fortsat finder en lang række tilbud og prisbaskere i XL-BYG kædens tilbudsaviser og at kæden ikke slækker på vejledningen til gør-det-selv folket.


Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078