23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Effektiviser logistikken på dit lager med lagerstyring

Et velfungerende lager med et godt overblik og et effektivt vareflow er afgørende for en virksomhed, der lever af at sælge varer. Her er lagerstyring en måde at effektivisere logistikken på dit lager.

Hvad er lagerstyring?
Med lagerstyring kan du nemt få et overblik over dit lager. Systemet registrerer i lagerdatabasen, når du indkøber nye varer. Tilsvarende trækker systemet varen ud, når den bliver solgt. På den måde kan du nemt holde styr på, hvilke varer du har på lager, og hvilke varer du snart løber tør for. Det giver dig mulighed for at genbestille i god tid, inden varen bliver udsolgt. 

Samtidig giver systemet dig mulighed for at holde øje med, hvilke produkter der lever op til salgsforventninger – og hvilke der ikke gør. Systemet er altså din måde at holde dig på forkant og samtidig skabe struktur på dit lager.

Der er mange fordele ved lagerstyring

  • Det giver overblik over lagerbeholdning
  • Det skaber struktur og giver bedre kontrol
  • Det reducerer omkostningerne
  • Det skaber et godt vareflow
  • Det minimerer fejl på lageret
  • Det giver gladere kunder og medarbejdere


Dette bør du overveje, inden du anskaffer et system til lagerstyring
Inden du træffer din endelige beslutning om valg af lagersystem, bør du overveje følgende:

  1.  Kan lagersystemet integreres med dit ERP-system?
    Først og fremmest er det væsentligt at klarlægge, om det er muligt at integrere systemet til din virksomheds ERP-system. Lager og regnskab skal gerne stemme overens, og derfor er det vigtigt, at de to systemer taler sammen. Hvis den samlede løsning deler database og processer, bliver lageret og regnskabet opdateret automatisk ved ændringer i eksempelvis bogføring og lageroptælling.

  2. Er systemet brugervenligt?
    Hvor hurtigt du vil kunne få glæde af dit nye system afhænger af, hvilket system du vælger. Det er vigtigt at vælge et brugervenligt system, som du og dine medarbejdere vil kunne håndtere og varetage allerede efter en kort introduktion. Systemet skal altså gerne have en intuitiv modtagelses- og leveringsproces, som er nem at gå til. På den måde får du og dine medarbejdere mest værdi ud af løsningen.

  3. Er hardwaren robust og holdbar?
    Hardwaren til dit lagersystem skal være robust og holdbar, så du ikke skal reparere den hyppigt – eller udskifte efter få år. Sørg derfor for at undersøge, hvilke former for hardware du skal bruge, for eksempel håndscanner eller smartphone.

  4. Er det en god investering på den lange bane?
    Meningen med et lagersystem er blandt andet, at det skal spare dig for tid og udgifter. Det skal give mening at investere i et dyrere system med evnen til at tilpasse sig skiftende forhold i virksomheden. Derfor kan det være en god idé at sammenligne forskellige systemer, så du får mest muligt ud af dine penge og samtidig får det system, der passer bedst til din forretning – og sparer dig for både tid og penge på længere sigt.

Vi giver dig overblikket – vælg lagerhotel og lagerstyring hos Danske Fragtmænd
Ved at outsource dit lager eksternt, kan du fokusere på salg og videreudvikling af din virksomhed. Hos Danske Fragtmænd håndterer vi lagre for små og store virksomheder – på Sjælland, Fyn og i Jylland – så de både sparer tid og penge. Dertil tilbyder vi også lagerstyring, så du får én samlet løsning, hvor alt lige fra ordremodtagelse til pick and pack er fuldstændig automatiseret, strømlinet og ensartet.

 Vi bruger systemet NYCE, der giver adgang til logistikanalyser af både strømmen af lagervarer, aktivitet og information. Vores KPI-rapporter giver præcist overblik og minimerer spild. Og du kan altid tjekke den aktuelle lagerbeholdning online via vores webportal.

Du kan læse mere om fordelene ved at sende dine varer på lagerhotel her.

Danske Fragtmænd A/S
Tomsagervej 18
8230 Åbyhøj
Århus Kommune
Danmark
CVR nummer: DK30611756
P nummer: 1013356021

Send til en kollega

0.046