23948sdkhjf

Fra high-end til mainstream

| Medlemsnyhed | Indrykket af Dansk Splitleasing A/S

Det var engang kun ”blærerøvsbiler” som Maserati, Ferrari og Porsche, der blev importeret til splitleasing.

I dag er splitleasing en attraktiv leasingmodel for firmabilisten, der også vil køre lidt privat i sin bil.

Biludvalget har efterhånden nærmet sig den sædvanlige palette af populære firmabiler og sågar gulplade-vans som mål for splitleasing.

Da Steen Eintoft for mere end 15 år siden kunne se en forretning i at udbyde high-end luksusbiler i en splitleasingmodel, gjorde han noget ved det.

Resultatet blev, at bilglade erhvervsdrivende anskaffede sig drømmebilen – fx en Lamborghini eller Ferrari – som firmabil, og med splitleasing betalte de så de private kilometer af egen lomme.

- Det var dengang. Men vi handler nu stadig med high-end-biler, fordi det faktisk er en fornuftig måde at få adgang til drømmebilen i et afgiftsplaget Danmark, fortæller direktør Steen Eintoft, Dansk Splitleasing.

Han slår dog fast, at Dansk Splitleasing i de senere år med succes har placeret splitleasing som et godt alternativ til den traditionelle firmabil med besværlige beskatningsmodeller.

- Det vil sige, at de gængse modeller for firmabiler - VW, Mercedes, BMW og Audi – nu også splitleases. Splitleasing er blevet mainstream men med et skær af luksus, da vi typisk leverer biler med en attraktiv udstyrspakke, som er sjælden i Danmark på grund af den høje beskatning, siger Steen Eintoft.

Køreglæde

For Dansk Splitleasing handler det også om at tilbyde afgiftsplagede danskere en større køreglæde.

- Enhver, der kører meget for firmaet, vil også gerne have en bil med masser af køreglæde.

Samtidig er det dejligt at være fri for at tænke på, om det er privat eller firmakørsel. Det regnestykke er kernen i aftalen med Dansk Splitleasing, og det tager vi os af hver den første i måneden, og det tager ti minutter, forklarer Steen Eintoft.

For med en elektronisk gps-baseret kørebog er det let og enkelt at opgøre kørselsforbruget. Her viser regnestykket også, at splitleasing først og fremmest er en fidus, når man kører mest firmakørsel.

- Vi får ofte det feed-back fra vores kunder, at de med en splitleasingaftale har fået mulighed for at køre i en bil, som ved levering er som ny, men med et udstyrsniveau, som langt overgår afgiftstunge nyindregistrere- de danske biler. De får ganske enkelt meget mere køreglæde for pengene, når de sætter sig bag rattet i en splitleaset bil, understreger Steen Eintoft.

Varebil som privatbil

At splitleasing er enkelt og nemt betyder også, at det er blevet en attraktiv løsning for privatkørsel i Vans. Varevognen er gledet ind i Dansk Splitleasings sortiment.

– Vi har hermed en løsning, hvor den ansatte slipper for at have SKAT på nakken ved at splitlease med såkaldte papegøjeplader. Det er den bedste løsning for varebiler for såvel mester og medarbejder, når man ved, at der vil være et behov for anvende varebilen til småture i fritiden, siger Steen Eintoft.

 


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Dansk Splitleasing A/S

Bredevænget 5
4640 Faxe
Danmark
Dansk Splitleasing A/S

Send til en kollega

0.093