Storsalg af dansk ølkøler baner vej for eksport
Tagrendeproducenten Plastmo lancerer i foråret en kampagne i Europa for ét af sine nyeste produkter, den selvkølende ølkøler. I 2015 blev ølkøleren introduceret på det danske marked, hvor salget overgik alle forventninger.
Den europæiske lancering sker i samarbejde med Plastmos moderselskab, ACO, hvor produktet markedsføres i en række landsdækkende byggemarkedskæder. I Tyskland lanceres ølkøleren desuden i en stor supermarkedskæde.
Ølkøleren tager udgangspunkt i ét af kerneprodukterne hos Plastmo: Et nedløbsrør fra firmaets tagrendesystemer.
En ølkøler skal placeres i et 90 cm. dybt hul, der er gravet ud med et pælebor, f.eks. i haven. Der er plads til otte dåser i det indvendige plastrør.
- De danske forbrugere tog virkelig godt imod den nye ølkøler. Vi solgte over 25.000 stk. sidste år, hvilket var langt mere, end vi havde forventet. Vi ser derfor et stort potentiale i at nå ud til endnu flere forbrugere i Europa, siger administrerende direktør André Thomsen, Plastmo A/S.
Nye job
Plastmo lancerer ølkøleren i Tyskland, Belgien, Holland, Luxembourg, England, Irland, Polen og de tre baltiske lande.
På fabrikken i Ringsted giver samling og pakning af ølkølerne job til to-tre nye medarbejdere i højsæsonen.
Klar til udvidet produktion
- Vi håber, at ølkøleren også slår an i de lande, hvor den nu bliver introduceret. Og vi er klar til at producere det nødvendige antal, når bestillingerne fra Europa kommer ind, siger André Thomsen.
Fotos:
1)
- Vi håber, at ølkøleren også slår an i de lande, hvor den nu bliver introduceret. Og vi er klar til at producere det nødvendige antal, når bestillingerne fra Europa kommer ind, siger administrerende direktør André Thomsen, Plastmo A/S, der tjekker ølkøleren sammen med marketingchef Peter Bøgvad (t.h.).
2)
Ølkøleren fra Plastmo tager udgangspunkt i ét af kerneprodukterne hos Plastmo: Et nedløbsrør fra firmaets tagrendesystemer.
3)
Ølkøleren fra Plastmo leveres med et udvendigt zinkrør til det europæiske marked.