Tre gode grunde til at vælge digital sags- og ordrestyring
Mangler du det sidste skub for, for alvor at komme i gang med digital sags- og ordrestyring? Eller har du tidligere haft erfaringer med et system, som ikke understøttede dine arbejdsprocesser optimalt.
I dag kan langt de fleste arbejdsgange- og processer understøttes med digitale værktøjer. De rette digitale værktøjer effektiviserer din forretning, så du kan fjerne fokus fra manuelt arbejde og i stedet tage flere ordrer ind, så du tjener flere penge.
Mange ser allerede mulighederne og oplever fordelene ved digital sags- og ordrestyring samt er i fuld gang med at digitalisere deres forretning.
Vælg det rette system til at understøtte din forretning
Når du skal vælge digital ordrestyring er det for det første relevant at sætte dig ind i systemerne og deres mange muligheder. Det er alfa og omega for at vælge det system, som passer netop til din forretning og dine arbejdsgange.
Hvis du vælger det rette system til at understøtte dine arbejdsprocesser vil du kunne optimere og effektivisere din forretning, så du både kommer til at spare tid, penge og ressourcer.
Det første skridt mod digitaliseringen er, at få kortlagt dine arbejdsprocesser. Ved at kortlægge dine og din montørers arbejdsprocesser, kan du lettere få et overblik over, hvor det digitale værktøj kan understøtte din forretning, optimere din tid og ressourcer.
Læs her Minubas mange muligheder og se, hvordan de passer til din forretning og dit fag.
Mist aldrig overblikket igen
Det kan måske lyder sværere end det er, at vælge det rette system. Kig på følgende, inden du tager din endelige beslutning:
- Bruger du dagligt tid på manuelt arbejde?
Hvis ja, er du ikke alene. Men med et digitalt værktøj ligger al data og informationer samlet i systemet, så du slipper for at slæbe rundt påarbejds- og timesedler og kvalitetssikringsdokumenter. - Mangler du overblik over dine ansatte?
Hvis ja, så har du måske behov for et time- og planlægningsmodul så du ved, hvad dine montører bruger deres tid på. Dine montører registrerer nemt deres tid direkte på sagerne og du kan hurtigt planlægge deres arbejdstid eller oprette puljesager. - Har du styr på kvaliteten og dokumentationen af dit arbejde?
Hvis nej, så kan Minuba hjælpe dig med enkel og nem digital kvalitetssikring. Du kan fx oprette kvalitetssikringsdokumenter specifikt tilpasset til dit arbejde. Dine montører udfylder og tilknytter dem nemt til en specifik sag. - Fakturerer du for langsomt og har svært ved at få pengene i hus?
Hvis ja, udarbejder digital ordrestyring fx med Minuba dine fakturaer allerede mens du udfører et stykke arbejde, så du kan sende din faktura med et enkelt klik. Dermed kan du afslutte en sag allerede ude hos kunden, uden at skulle hjem forbi kontoret og udarbejde fakturaen.
Digital ordrestyring strømliner din forretning og gør dig konkurrencedygtig
Med digitaliseringens muligheder har du mulighed for at lægge dig i spidsen af markedet inden for netop dit fag. For med minimal spildtid, et bedre overblik og andre ressourcebesparelser fungerer din forretning konkurrencedygtig og strømlinet.
Det kan virke som et sats, at ændre alle arbejdsprocesser i din forretning. Men erfaringerne viser, at det i den grad kan betale sig. Hvis din måde at udføre et stykke arbejde er outdated, arbejder du mindre effektivt og langsommere, hvilket resulterer i, at du ikke forbliver konkurrencedygtig. Hvis din forretning ikke indeholder konkurrencedygtige elementer, er der ingen grund til at konkurrere. Du bør følge den digitale udvikling og vælge digital ordrestyring, for måske er din konkurrent allerede gået i gang?
Derfor handler det i høj grad om at se mulighederne i at implementere et digitalt sags- og ordrestyringssystem i din forretning, frem for at se forhindringerne.
Er du overbevist?
Er du blevet overbevist om at vælge et digital sags- og styringssystem til at understøtte din forretning? Hvis ja, kan du her se Minubas mange fordele.
Mangler du fortsat at blive overbevist om, at digitaliseringen er relevant for dig og din forretning? Bliv klogere her.
Denne artikel er skrevet for at gøre dig klogere på fordelene ved digitale sags- og ordrestyringssystemer.