23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Carl Ras vil også være specialisten inden for skov- og haveprodukter

Carl Ras er blevet forhandler for STIHL, der er en af verdens førende producenter af kvalitetsværktøj og motordrevne maskiner. Vi er nu i gang med et omfattende uddannelsesprogram i STIHL til salgsmedarbejderne og planlægger på sigt et STIHL ambassadørkorps - alt sammen for at sikre, at kunderne får den mest professionelle service og rådgivning i skov- og haveudstyr.

STIHL udvikler og producerer motordrevne maskiner til blandt andet anlægsgartnere, landskabsarkitekter og ejendomsinspektører i brancher inden for skovbrug, landskabspleje, ejendomsdrift og kommuner. Man kan med god samvittighed sige, at STIHL er mindst det næstbedste brand i dette segment i verden.  

Siden 1. februar har Carl Ras kunnet tilbyde kunder et omfattende udvalg af produkter fra STIHL, der dækker motorsave - både batteri og brændstofdrevne - græstrimmere, løvblæsere, hække- og plæneklippere, tilbehør til havemaskiner og meget mere. 

Forud for dette er ca. 170 salgsmedarbejdere fra Carl Ras blevet trænet og oplært i STIHL’s produkter og services. 

”Vi gør en stor indsats for at dygtiggøre alle vores sælgere i at forstå STIHL’s sortiment. Det gør vi for at sikre, at de er fuldt ud rustet til at rådgive og servicere kunderne i både vores butikker, hos kunderne og online,” siger salgsdirektør i Carl Ras, Dennis Bundgaard.

Udvidede uddannelsessessioner i STIHL

På sigt ønsker Carl Ras at blive specialisten inden for skov- og haveprodukter. Men det kræver ifølge Dennis Bundgaard, at salgsmedarbejderne får et endnu større kompetenceløft:

”Vi henvender os til et professionelt segment, der ved meget om produkterne, og som bærer deres STIHL-værktøj med stolthed og styrke. Derfor kræver de en vis ekspertise fra butikkerne. Så hvis vi skal kunne yde den mest professionelle service og rådgivning, så kræver det et større uddannelsesarbejde fra vores side, så vi kan imødekomme behovene i det professionelle segment,” fortæller han og tilføjer:

”For at sikre, at alle salgsmedarbejderne er på det niveau, holder vi lige nu udvidede uddannelsessessioner om STIHL i alle vores 22 butikker. Det skal give dem dybdegående viden om produkterne i STIHL’s sortiment, så de både kan identificere relevante fagudtryk inden for skov- og haveudstyr og samtidig forstå at bruge dem i deres daglige interaktion med kunderne.”

Carl Ras har derudover opbygget et STIHL-univers i den digitale platform Prezentor, hvor salgsmedarbejderne kan se besvarelser på en liste af spørgsmål til produkterne. Møder de komplekse spørgsmål fra kunderne, kan de dermed finde svar på denne side.

Vil videreuddanne udvalgte STIHL-ambassadører

Udover udvidede uddannelsessessioner for alle salgsmedarbejdere har Carl Ras ambitioner om at videreuddanne mindst 15 salgsmedarbejdere rundt omkring i landet til STIHL-ambassadører. 

”De skal kunne rådgive kunderne ned til mindste detaljer inden for skov- og haveprodukter og ikke mindst levere specialiseret viden om specifikke produkter som kædedesign, sværdlængde og forskellen mellem forskellige kædesave,” siger Dennis Bundgaard og tilføjer:

”Samtidig ønsker vi, at ambassadørerne løbende skal have uddannelsessessioner uden for Carl Ras, hvor de fx kan lære om fællesteknik, brug af sav og kraft og værdien for savens performance i de rammer, hvor kunderne inden for skov og havebranchen selv arbejder, så de så vidt muligt kan sætte sig ind i deres hverdag.”

Stort potentiale i skov- og havebranchen

Skov- og havebranchen er ifølge Dennis Bundgaard både i en udvikling og i et paradigmeskifte, hvilket også har betydning for Carl Ras’ ønske om at positionere sig som specialisten i denne branche:

”Flere skov og have butikker er ved at lukke ned, og uden nogen erstatning. Vi ser derfor et stort potentiale i at styrke vores specialistviden inden for skov- og havebranchen, så flere i branchen har mulighed for at henvende sig til Carl Ras for at få service og rådgivning i STIHL,” siger han og tilføjer:

”Sammenkoblingen af vores centrallager, fjernlager i butikkerne, logistik og specialistviden i Carl Ras – kombineret med dygtige STIHL-ambassadører - håber vi, kommer til at skabe en stærk kundeoplevelse.”

Omnichannel tilgang skal gøre det nemt for kunderne

Carl Ras er som landsdækkende grossist den eneste, der ikke er enkeltstående forhandler for STIHL.

Kunderne har adgang til 22 fysiske Carl Ras butikker i hele landet, den digitale løsning ”Mit Carl Ras Univers” samt med rådgivning og service fra et kundeservicecenter og mere end 40 eksterne konsulenter. Alt sammen for at tilbyde let tilgængelig rådgivning og gøre det nemt for kunderne at finde information og handle på deres foretrukne måde.

”Vi tror på, at en omnichannel tilgang sikrer, at kunderne har flere handlemuligheder og ikke går forgæves hos os, når de er på jagt efter STIHL,” siger Dennis Bundgaard.

Carl Ras A/S
Mileparken 31
2730 Herlev
Herlev Kommune
Danmark
CVR nummer: DK70587114
P nummer: 1003175074

Kontaktperson

Carl Ras' Kundeservice
Kommunikationsansvarlig
+45 44 85 55 11 firmapost@carl-ras.dk

Send til en kollega

0.047