Wavin styrker sit fokus i Norden
Wavin har udnævnt Kian Vigsø som ny Nordic Sales Development Manager – en nyoprettet, tværgående rolle med fokus på salgsudvikling og vækst, særligt i samarbejdet med grossister og nationale salgschefer. Målet er at styrke den nordiske tilstedeværelse og fremme en mere sammenhængende salgsindsats på tværs af markeder og forretningsområder.
Wavin har udnævnt Kian Vigsø som ny Nordic Sales Development Manager – en nyoprettet, tværgående rolle med fokus på salgsudvikling og vækst, særligt i samarbejdet med grossister og nationale salgschefer. Målet er at styrke den nordiske tilstedeværelse og fremme en mere sammenhængende salgsindsats på tværs af markeder og forretningsområder.
Rollen er en del af en strategisk satsning og forankres i det nordiske lederteam under Henrik Falck, Nordic Country Director. Kian Vigsø kommer fra en stilling som indkøbschef i Wavin og har bred erfaring med både strategisk og operationelt arbejde – og et stærkt kendskab til virksomhedens interne processer.
– Mit fokus bliver at støtte de nationale teams både før og under kundemøder og forhandlinger – og samtidig sikre, at vi arbejder målrettet mod en langsigtet og sund vækst, siger Kian Vigsø.
Fælles retning og potentiale i Norden
Ifølge Henrik Falck bliver Kian en central figur i arbejdet med at skabe større sammenhæng på tværs af lande og forretningsområder:
– Kian tilfører en datadrevet og analytisk tilgang til et allerede stærkt nordisk salgsteam. Med hans skarpe blik for både markedet og de interne strukturer, samt solide forretningsforståelse, får vi en nøgleperson, der kan bidrage til at skabe en fælles retning og udnytte synergierne i Norden – til gavn for både kunderne og Wavin.
Særligt Norge og Sverige bliver centrale i den nye rolle, hvor potentialet for løsninger til opvarmning og køling er stort:
– Vi har stærke produkter og gode erfaringer. Nu handler det om at komme tættere på markedet og skabe værdi i øjenhøjde med kunderne, siger Kian Vigsø.
Fokus på toplinje og værdi
I sin nye rolle skifter Kian perspektiv – fra besparelser til vækst:
– I indkøb handler det ofte om at reducere omkostninger. Nu handler det i højere grad om at styrke toplinjen. Det kræver en analytisk tilgang og vilje til at tænke nyt. Jeg glæder mig til at blive udfordret – og bidrage til at udvikle fremtidens salgsarbejde i Norden, afslutter han.
Siden 1. maj 2025 har Kian været i gang med at møde markedet – fra salgsteams til kunder og messer. Den første tid i rollen for Kian har handlet om at forstå behov og potentialer – og bygge videre på det fundament, Wavin allerede står stærkt på i Norden.