23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Building Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.
Del siden
Annonce

AI rykker ind hos Levehuse

Ny intelligent søgefunktion skal hjælpe kunderne hurtigere på vej.

Levehuse har implementeret ny kunstig intelligens på typehusfirmaets hjemmeside. I midten af november gik virksomhedens nye digitale infobase – en intelligent søgefunktion – live på hjemmesiden. Målet er klart: Kunderne skal hurtigere kunne finde præcis den information, de leder efter, uden at skulle lede længe eller kontakte virksomheden med mindre spørgsmål.

Selve funktionen er i princippet en chatbot, men Levehuse har valgt en anden tilgang. Den nye løsning er afpersonificeret og præsenteret som en smart og diskret søgefunktion og skal ikke fremstå som en digital medarbejder eller en robot. Blot en digital genvej, der gør det lettere at navigere i alt fra proces og materialer til priser, tidsforløb og projekter.

Vores hjemmeside rummer rigtig meget relevant indhold, og med den nye søgefunktion gør vi det markant nemmere for kunderne at finde præcis de svar, de søger. For os handler det om at udnytte vores indhold bedre og samtidig give en mere effektiv og SEO-venlig brugeroplevelse,” fortæller Trine Frits Nielsen, Marketingansvarlig i Levehuse.

Løsningen er udviklet med fokus på at supplere – ikke erstatte – kontakten til Levehuses medarbejdere. Tværtimod skal den hjælpe kunder, der ofte selv vil finde svar på mindre spørgsmål som:
“”Hvad er standardmaterialer i jeres huse?”, “Kan jeg se billeder af huse med en bestemt mursten?”, eller “Har i plantegninger for længehuse på 150 m2?”

Her kan den intelligente søgefunktion give et hurtigt overblik – og derefter lede kunderne videre, hvis de ønsker personlig rådgivning. Og fordi chatbotten er omdannet til en infobase behøver den besøgende heller ikke formulere spørgsmål i hele sætninger. Kunderne kan blot indtaste et enkelt ord f.eks. ’plantegninger’ eller en kort frase f.eks. ’huse til salg’ og så regner infobasen selv ud, hvad de vil spørge til.  

For os er kundekontakt stadig en af de vigtigste dele af vores arbejde,” fortsætter Trine Frits Nielsen. “Men vi ved også, at mange besøgende ikke ønsker at ringe eller skrive for hvert lille spørgsmål. Med den her løsning sikrer vi, at de aldrig går i stå i deres research.”

Den digitale infobase gavner ikke kun kunderne – den hjælper også Levehuse internt. Et ekstra lag ved søgefunktionen er, at den giver Levehuse adgang til såkaldte ’Knowledge Gabs’. ”Hvis en kunde stiller et spørgsmål, der ikke findes svar på i infobasen, lagres det ubesvarede spørgsmål, og vi kan samle op på, hvilke informationer vi evt. skal have tilføjet på sitet”.

Funktionen er allerede i brug, og Levehuse ser frem til at følge, hvordan den bliver taget imod.

Vi kalder funktionen for 'Levehuses infobase', og vi glæder os til at se, hvordan kunderne interagerer med løsningen,” siger Trine Frits Nielsen.

 

 

Levehuse A/S
Poul Larsens Vej 10 A
8600 Silkeborg
Silkeborg Kommune
Danmark
CVR nummer: DK33783027

Kontaktperson

Trine Frits Nielsen
Marketingansvarlig
+45 21218951 tfn@levehuse.dk
BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|