Nu bliver det nemmere at drive en professionel virksomhed

| Medlemsnyhed | Indrykket af Minuba ApS

Sagsstyringssystemet Minuba og indkøbssystemet ProSave satser hårdt på at hjælpe håndværkere med at drive en professionel virksomhed.

Så er der integration mellem Minuba og ProSave. Integrationen er et resultat af det gode samarbejde mellem de to IT-systemer, som er henvendt til håndværkere. 

På Dansk Byggeris IT-messe kunne man tydelig mærke den store interesse i IT-værktøjer til at hjælpe med det administrative arbejde. Men særligt systemer med integrationer til andre systemer fik stor opmærksomhed. 

- Minuba er baseret på samtale og samarbejde. Det er vores mindset. Vi tror på, at vi skal fokusere på netop det, vi er gode til. Vi skal være de bedste til drift af håndværkernes virksomhed, og så skal vi samarbejde tæt med dem, der er de bedste på deres områder omkring driften, fortæller Minubas direktør Casper Hassø Nielsen. 

Han bakkes op af direktør René Balslev fra ProSave

- Vi ser det som en gevinst for alle, når værktøjer bliver dybt integreret. Det er en stor barriere for effektivitet, når håndværkernes systemer ikke taler sammen. Ingen programmer kan alting - ikke hvis det skal være ordentligt, i hvert fald - så vi skal sørge for, at de kan spille sammen.

Det første skridt i en integration

Den nye integration er lavet for at gøre det nemmere at binde materialebestillinger i ProSave sammen med sager i Minuba. I første omgang er systemerne blevet bundet sammen, så brugerne fra Minuba kan vælge ordre eller tilbud i ProSave, når der bestilles materialer, i stedet for at skulle skrive referencen manuelt. 

Det gør det hurtigere at bestille, og det fjerner muligheden for fejl, når EDI-fakturaerne fra grossisterne kommer. Den risiko kender bogholderne alt for godt.

- Det lyder måske småt, når man ikke sidder med det. Men vi er startet et sted, hvor vi ved, det giver effektivisering i det daglige, både i marken og på kontoret. Vi har mange ambitioner omkring samarbejdet, men nu glæder vi os til at høre, hvor kunderne gerne vil have, vi lægger indsatsen, så det giver allerbedst mening for dem, fortæller ProSaves direktør René M. Balslev. 

Mere samarbejde 

Mange har heldigvis fået øjnene op for digitalisering af deres virksomhed, men for at branchens digitaliseringsproces skal lykkes, kræver det samarbejde, siger René M. Balslev.

- Branchens digitaliseringsproces er drevet af behov for øget produktivitet pr. arbejdstime, og af slutkundernes krav om at kommunikere med installatørerne digitalt både før, under og efter arbejdets udførelse. Hvis den proces skal lykkes, kræver det, at systemerne taler sammen. Ellers går gevinsterne tabt, siger René Balslev.

Casper Hassø Nielsen er enig og fremhæver, at:
- Vi er en række specialiserede virksomheder, som samarbejder langt mere, end vi konkurrerer. Resultatet er et økosystem af værktøjer, som passer godt sammen, og hvor kunderne kan nøjes med at betale for lige netop det, de har brug for. Og vi er sikre på, at det er fremtiden for branchen. 

Om Minuba

Minuba er en danskejet softwarevirksomhed, der har specialiseret sig i optimering og effektivisering af driften til både mindre og større virksomheder, især inden for service- og håndværksbranchen

Minubas online ordre- og sagsstyring giver et bedre overblik, en effektiv drift og øget likviditet. Med integration af hele arbejdsprocessen – fra første kundekontakt til sidste faktura.

Et online-system skal kunne håndtere avancerede data men være enkelt at bruge. Derfor er Minuba udviklet ud fra filosofien om, at det skal kunne løse opgaven – og være nemt at bruge.

Udover kontorer i Kongens Lyngby og Århus, har Minuba også datterselskaber i både Sverige og Norge.

Læs mere her: Minuba

Om ProSave

ProSave er en indkøbsplatform på web og smartphone til håndværkere, byggevirksomheder og industrien. Med ProSave opnår kunderne en mere effektiv indkøbsproces, fordi den er ens, uanset hvor varerne købes. 

ProSave har dyb integration til grossisterne og flere andre systemer, og tilbyder professionelle indkøbsværktøjer som f.eks. godkendelsesflow, avanceret søgemaskine, nettopriser på alle konti, og funktionaliteter på tværs af grossister (favoritter, ordrehistorik, godkendte leveringsadresser mm.)

Kunderne sparer i gennemsnit 10 pct. direkte på deres indkøbsomkostninger med ProSave indkøbsplatform.

ProSave har kontorer i Skanderborg og København.

Læs mere her: ProSave


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Minuba ApS

Diplomvej 381
2800 Kongens Lyngby
Danmark
Minuba ApS

Billeder & videoer

Send til en kollega

0.117