23948sdkhjf

Building Green rydder hylderne

Tre uger før messen i Forum kan Building Green nu melde alt udsolgt i udstillingsområdet

Der er glæde i Building Green. Efter et succesfuldt Aarhus-event i foråret kan det bæredygtige byggeevent gentage succesen og melde alle 170 udstillerpladser udsolgt i København. Det er det største antal udstillere, Building Green nogensinde har haft:

- Vi er glade for, at vi kan tage imod så mange bæredygtige udstillere. Det er for os et tydeligt tegn på, at bæredygtigt byggeri er blevet mainstream og et seriøst konkurrenceparameter, siger projektleder på Building Green Sarah Elhauge.

Hjælper start ups
Building Green så dagens lys for syv år siden og er i dag branchens grønne hotspot. Producenter, arkitekter, bygherrer og ingeniører mødes på den grønne byggeevent for at blive klogere på morgendagens grønne løsninger, netværke og få gode idéer med hjem.

Som noget nyt kan de mange besøgende på Building Green også møde grønne iværksættere og start ups. Det sker i udstillingsområdet den bæredygtige markedsplads:

- Vi vil gerne skubbe til udviklingen og hjælpe iværksættere med at komme ud over rampen. Derfor har vi med Realdania, Boligfonden Kuben og Stark som sponsorer designet et særligt område for start ups og iværksættere, hvor de kan udstille for et minimalt beløb, siger Sarah Elhauge.

Individuel ventilation
Blandt udstillerne på den bæredygtige markedsplads er start up virksomheden Demolition to Design, der vandt Unleash Innovation Lab i sommer. Det unge iværksætterfirma kortlægger og reviderer byggematerialer fra bygninger, der skal rives ned, så materialerne kan udnyttes bedre.

Et andet iværksætterfirma er Iluft, der har udviklet et individuelt ventilationssystem, der går direkte til den enkeltes arbejdsstation. Fordelen ved det individuelle system er, at den nye luft holdes fri fra den eksisterende luft, der kan være forurenet med CO2.

- Vi glæder os til at præsentere de unge håbefulde virksomheder for resten af branchen. Vi håber, at de på Building Green kan møde investorer eller samarbejdspartnere, der gør det lettere for dem at bryde gennem lydmuren og komme ud til et større publikum, slutter Sarah Elhauge, projektleder på Building Green.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.187