Hvorfor lave sensoriske forbrugertests?
Det er dyrt at lancere et produkt. For at sikre succes på markedet, giver en forbrugertest rigtig god værdi, idet du får værdifuld og indgående viden omkring forbrugernes præferencer og holdninger til dit produkt. Forbrugertests giver vigtig indsigt i alle aspekter af en produktudviklingsproces, lige fra idéfase til lancering af produktet på markedet.
Teknologisk Institut tilbyder blandt andet:
- Prototypetest
- Konkurrentanalyse
- Koncepttest
- Online spørgeskemaundersøgelser
- Tests af både fødevareprodukter og nonfood produkter
Skræddersyede løsninger
På Teknologisk Institut anvender vi en bred vifte af forskellige forbrugertesttyper (eksempelvis spørgeskemaanalyser af forskellig karakter med og uden smagning) og vi vejleder og skræddersyr forbrugertestene, så de passer bedst til jeres behov. Derudover råder vi over et forbrugerpanel og kan rekruttere forbrugere i den rette målgruppe.
Teknologisk Institut har stor erfaring og det rette udstyr til håndtering af forskelligartede produkter, herunder også forskellige tilberedningsmuligheder i forbindelse med smagstest. Smagstestene kan udføres i de lokaler og situationer, som giver mest mening for jer, blandt andet i vores smagsbokse som Central Location Test (CLT) eller som Hjemmetest (HUT).
Resultaterne fra en forbrugertest giver blandt andet produkt- og forbrugerindsigt i, hvilke egenskaber der er vigtige for forbrugernes valg, og hvilke egenskaber der har størst betydning for forbrugerens præferencer.
Læs mere her.
Jeg er din kontaktperson
Maja Krogsøe Skou
Konsulent
Fødevareteknologi
+45 72 20 13 45
Send e-mail