23948sdkhjf

En sammenhængende indsats i psykiatribrugerens liv

Sælges
Stand
Ny
Undervisningsregion
Danmark
Periode(r)
9. januar 2019

27. februar 2019
Dit udbytte Du bliver bedre til: 
  • at facilitere ud fra et trivselsperspektiv på baggrund af borgerens interesser og bidrag
  • at arbejde med det behandlingsmæssige og pædagogiske samtidig med det samfundsmæssigt deltagende
  • at håndtere en ansvarsdeling mellem dig og borgeren ud fra borgerinddragelse og borgerinvolvering
  • at tænke såvel problemorienterende som resourceorienterende ind i din egen organisation
  • at igangsætte ud fra borger- pårørende- arbejdsmarkeds- og frivilligheds perspektiver
  • at arbejde væk fra isolation/institution og ud i en deltagelse i samfundet/fællesskaber
  • at arbejde med en tværsektoriel relationel koordinerende indsats i et både organisatorisk og ledelsesmæssigt perspektiv 
Læs hele beskrivelsen Det faglige indhold

Diplomuddannelsen i psykiatri, Modul: Sammenhængende indsats for sindslidende, Vf2

Dette modul giver kompetence til at indgå i et tværfagligt og tværsektorielt samarbejde til fordel for borgeren.

Du vil få de nyeste teorier og metoder helt ind under huden, så de integreres i din faglige tilgang. Der er derfor lagt stor vægt på, at du vil sætte de erfaringer du allerede har i spil ift. de andre studerende og anvendelsen af den nye viden.

Du får viden om:

  • juridiske muligheder for samarbejde på tværs af sektorielle og organisatoriske skel
  • nationale, regionale og kommunale strategier for sammenhængende indsats
  • organisering og ledelse ift. strategierne set i et sundheds-socialt-og pædagogisk komplekst perspektiv
  • netværk, kommunikation og gruppeprocesser ift. at kunne skabe fællesskaber
  • teorier og metoder til relationel koordinering
  • forsknings- og udviklingsresultater der peger på brugbare metoder
  • vurdering af borgerens realkompetencer f.eks. ift. de levede erfaringer
Læs hele beskrivelsen

Alle der arbejder med sammenhængende indsatser på det psykiatriske arbejdsområde i regionalt og kommunalt regi, med sundhedsfaglige, sociale eller pædagogiske indsatser.

Som udgangspunkt vurderes en studerendes arbejdsindsats til 27 timer pr. ECTS-point. Det indebærer en arbejdsindsats på minimum 135 timer på et 5-ECTS-point og 270 timer på et 10 ECTS-point modul. Timerne anvendes til forberedelse til og tilstedeværelse i undervisningen, til studieøvelser og afprøvning i egen praksis samt gennemførelse af modulprøven.

Der påregnes ca. 5 fremmødegange på et 5 ECTS-point modul og ca. 9 – 12 fremmødegange på et 10 ECTS-point modul. En fremmødegang vil typisk foregå i tidsrummet mellem 9-15, men kan variere på de
forskellige undervisningssteder.

Senest 4 uger før undervisningen begynder, vil de konkrete undervisningsdatoer blive annonceret på læringsportalen Its Learning.

  • En relevant adgangsgivende uddannelse mindst på niveau med en erhvervsakademiuddannelse eller en relevant videregående voksenuddannelse (VVU)
  • Mindst 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse

Ansøgere med andre og tilsvarende forudsætninger kan optages på baggrund af en realkompetencevurdering. Læs om realkompetencevurdering.

Undervisningsadresse

Hedeager 2, 8200 Aarhus N

Send til en kollega

0.25