23948sdkhjf

Disse ting må du ikke glemme

når du står i spidsen for en virksomhed. Når du står op om morgenen, ved du allerede, hvad meget af dagen kommer til at gå med, hvis du er en af dem, der står i spidsen for en virksomhed i vækst.

Der er nemlig mange ting, der skal klares, aftales og afsluttes, og derfor kan man hurtigt komme til at glemme nogle ting. Der er dog nogle ting, du altid skal have i baghovedet, og dem kan du blive meget klogere på her.

Du er ansigtet udadtil og repræsenterer derfor altid din virksomhed
Vokser din virksomhed sig større og større for hver dag, der går, så ved du også, at der er mange mennesker, der hver dag stifter bekendtskab med netop din virksomhed. Det er derfor vigtigt at huske, at du altid er ansigtet udadtil, og du repræsenterer derfor altid din virksomhed – også i din fritid.

Det er vigtigt altid at give et godt indtryk
Ligesom det er vigtigt, at du husker på, at du altid repræsenterer din virksomhed, så er det også vigtigt altid at give et godt indtryk. Skal du snakke med nogle nye mennesker, er det vigtigt, at du er dig selv, men at du stadig har din virksomhed i baghovedet. Hvem ved – måske står du og snakker med en potentiel ny samarbejdspartner, uden du egentligt tænker over det.

Sørg for regelmæssigt at vedligeholde de fysiske rammer for virksomheden
Når kunder, samarbejdspartnere og besøgende skal besøge din virksomhed for første gang, så er det også med til at give dem et indtryk af dig og din virksomhed. Sørg derfor for at vedligeholde de fysiske rammer omkring virksomheden, så du altid sikrer et godt indtryk. Det kan du eksempelvis gøre med granitskærver. På den måde kan du holde ukrudtet væk og stilen oppe.

Har du brug for hjælp, kan du højst sandsynligt få det
Selvom man er selvstændig, kan man få brug for hjælp, og er det noget, som du har eller får brug for indenfor den nærmeste fremtid, så kan du vide dig sikker på, at mangler du hjælp, så kan du stensikkert få den. Det gælder blot om at række ud og undersøge, hvem der har de rette kompetencer, så du kan komme videre med din problemstilling. Det behøver nemlig ikke at være et nederlag at søge hjælp – du får derimod flere kompetencer og en større viden til fremtidige problemstillinger.

 

Send til en kollega

0.031