23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 103-248726
Offentliggjort
28.05.2020
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Aarhus Universitet

Totalrådgivningsydelser for bygge- og anlægsopgaver


Aarhus Universitet

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Aarhus Universitet
CVR-nummer: 41826614
Postadresse: Nordre Ringgade 1
By: Aarhus C
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Maria Hansen
E-mail: Mfha@au.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.au.dk

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Uddannelse

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Totalrådgivningsydelser for bygge- og anlægsopgaver

Sagsnr.: 2019-152-000362
II.1.2) Hoved-CPV-kode
71000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Rammeaftale dækker rådgivning i forbindelse med ordregivers gennemførelse af bygge- og anlægsarbejder, på bygninger som ordregiver lejer eller ejer, på alle ordregivers lokaliteter i Danmark, herunder nybyggeri, udvidelse, tilbygning, ombygning, renovering, energioptimering samt bygningsvedligeholdelse herunder også renovering og vedligeholdelse af tekniske anlæg.

Der vil være en stor diversitet i de opgavetyper, ordregiver skal have udført under rammeaftalen. Opgaverne kan således være projekter af mindre karakter, såsom mindre vedligeholdelsesopgaver i kontor- og undervisningsbyggeri. Derudover er der projekter af mere kompleks karakter, såsom ombygninger af byggeri med avancerede laboratorier, i høj grad som ombygning og i mindre grad som nybygning.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 12 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
71000000
71210000
71220000
71300000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
Hovedudførelsessted:

Danmark

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftale dækker rådgivning i forbindelse med ordregivers gennemførelse af bygge- og anlægsarbejder, på bygninger som ordregiver lejer eller ejer, på alle ordregivers lokaliteter i Danmark, herunder nybyggeri, udvidelse, tilbygning, ombygning, renovering, energioptimering samt bygningsvedligeholdelse herunder også renovering og vedligeholdelse af tekniske anlæg.

Der vil være en stor diversitet i de opgavetyper, ordregiver skal have udført under rammeaftalen. Opgaverne kan således være projekter af mindre karakter, såsom mindre vedligeholdelsesopgaver i kontor- og undervisningsbyggeri. Derudover er der projekter af mere kompleks karakter, såsom ombygninger af byggeri med avancerede laboratorier, i høj grad som ombygning og i mindre grad som nybygning.

Primært opgaveindhold:

Nedenstående fremgår hvad ordregiver forventer er det primære opgaveindhold:

- Renovering og ombygning af kantiner

- Renovering og ombygning af auditorier

- Renovering og ombygning af laboratorier

- Renovering og ombygning af kontorer

- Renovering og ombygning af undervisningslokaler

- Renovering og ombygning af bygninger underlagt bevarende lokalplan

- Svag- og stærkstrømsinstallationer

- Special installationer (gasser, trykluft, vakuum, behandlet vand m.v.)

- Udvendige vedligeholdelsesarbejder inkl. terrænarbejder

- Vedligeholdelse af tekniske installationer

- Disponering af bygningsmassen

- Akutte og ad hoc opgaver.

Ordregivers miljøer:

Nedenfor fremgår beskrivelse af ordregivers miljøer:

- Forskning- og laborationer

- Kontor- og administrationsbygninger

- Studie-og undervisningsmiljøer, i mellem/lang videregående uddannelser

- Bygninger underlagt bevarende lokalplan

- Kantiner og tilhørende opholdsarealer/rum/områder.

Endvidere er det miljøer med mange brugere, hvor der skal tages særlige hensyn til bygningens fortsatte daglige drift og anvendelse.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kompetencerprofil / Vægtning: 30
Kvalitetskriterium - Navn: Organisering af projekt / Vægtning: 40
Pris - Vægtning: 30
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2019/S 103-249722
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
03/02/2020
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 5
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: MOE A/S
By: Søborg
NUTS-kode: DK0
Postnummer: 2860
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 12 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

§ 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på: naevneneshus.dk

§ 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
25/05/2020

Send til en kollega

0.078