23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 132-324706
Offentliggjort
10.07.2020
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Anmodning om deltagelse

Til
10.08.2020 Kl. 12:00

Udbyder

TVIS

Transmissionsledning fjernvarme fra Lunderskov til Vamdrup. Anlægs- og smedearbejder


TVIS

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Bygge- og anlægsarbejder

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: TVIS
CVR-nummer: 13348545
Postadresse: Tonne Kjærsvej 11
By: Fredericia
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 7000
Land: Danmark
Kontaktperson: Brian Schmidt
E-mail: brs@tvis.net
Telefon: +45 76214416

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.tvis.net/

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://app.byggeprojekt.dk/public/1615-TVIS_-_Fjernvarmeledning_fra_Lunderskov_til_Vamdrup
Yderligere oplysninger fås på anden adresse:
Officielt navn: COWI A/S
CVR-nummer: 44623528
Postadresse: Jens Chr. Skous Vej 9
By: Aarhus C
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Theodor Møller Moos
E-mail: tmm@cowi.com
Telefon: +45 56406735

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.cowi.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.6) Hovedaktivitet
Produktion, transport og distribution af gas og varme

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Transmissionsledning fjernvarme fra Lunderskov til Vamdrup. Anlægs- og smedearbejder

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
45230000 Bygge- og anlægsarbejde i forbindelse med rørledninger, kommunikations- og stærkstrømsledninger, med hovedveje, veje, flyvepladser og jernbaner; nivelleringsarbejde
II.1.3) Kontrakttype
Bygge- og anlægsarbejder
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

TVIS har på vegne af Vamdrup Fjernvarme fået godkendt projektforslag efter varmeforsyningsloven om etablering af en ny ca. 8 km transmissionsledning fra TVIS transmissionssystem i Lunderskov til fjernvarmecentralen i Vamdrup, således Vamdrup Fjernvarme overgår fra dyr varme produceret på naturgas til billigere og mere miljøvenlig varme fra TVIS.

Etableringen af transmissionsledningen opdeles i 2 udbud bestående af hhv. rør- og komponentleverance inkl. muffemontage samt et hovedentreprenørudbud, omfattende komplette anlægs- og smedearbejder.

De 2 udbud udsendes samtidigt.

Nærværende vedrører udbud af hovedentrepriseaftalen omfattende komplette anlægs- og smedearbejder.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 14 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45232140 Anlægsarbejde: hovedledninger til fjernvarme
44163120 Fjernvarmerørledninger
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Hovedudførelsessted:

 

6640 Lunderskov

6580 Vamdrup

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

TVIS har på vegne af Vamdrup Fjernvarme fået godkendt projektforslag efter varmeforsyningsloven om etablering af en ny ca. 8 km transmissionsledning fra TVIS transmissionssystem i Lunderskov til fjernvarmecentralen i Vamdrup, således Vamdrup Fjernvarme overgår fra dyr varme produceret på naturgas til billigere og mere miljøvenlig varme fra TVIS.

Etableringen af transmissionsledningen opdeles i 2 udbud bestående af hhv. rør- og komponentleverance inkl muffemontage samt et hovedentreprenørudbud, omfattende komplette anlægs- og smedearbejder.

De 2 udbud udsendes samtidigt.

Nærværende vedrører udbud af hovedentrepriseaftalen omfattende komplette anlægs- og smedearbejder.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 14 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 12
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Der vil ved udvælgelsen blive lagt vægt på ansøgerens tekniske og faglige formåen, som beskrevet i udbudsmaterialet udbudsvilkår afsnit 3.3. Der vil blive lagt vægt på, hvilke ansøgere, der har beskrevet den mest relevante erfaring i henhold til den udbudte opgave. Ordregiver vil i den forbindelse vurdere følgende positivt: At ansøger har velbeskrevet og relevant erfaring med etablering af tilsvarende fjernvarmeanlæg.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Ordregiver tager forbehod for at tildele kontrakten allerede på baggrund af det indledende tilbud.

 

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

 

Ansøgere må ikke være omfattet af udelukkeslsesgrunde, der fremgår af udbudslovens § 135-137.

 

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

1) Der ønskes oplyst samlet årsomsætning for hver af de seneste 3 afsluttede regnskabsår.

2) Der ønskes oplyst samlet årsomsætning for fjernvarmearbejder for de seneste 3 afsluttede regnskabsår.

3) Der ønskes oplyst soliditetsgrad, defineret som egenkapital/(aktiver i alt) x 100, i det seneste afsluttede regnskabsår.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

1) Ingen krav til samlet årsomsætning.

2) Omsætnings minimum for fjernvarmearbejder for hver af de seneste 3 regnskabsår: 14 000 000 DKK.

3) Soliditetsgrad på minimum 10 % i det seneste afsluttede regnskabsår.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

1) Beskrivelse af ansøgers erfaringer med etablering af tilsvarende fjernvarme-ledningsanlæg. Ansøger skal angive maks. 5 referencer udført inden for de seneste 5 år. Ansøger skal give oplysninger om kunden/ordregiver, kort beskrivelse af opgaven, ansøgerens rolle på opgaven, entreprisesum samt start- og slutdato.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

1) Det er et mindstekrav, at referencelisten indeholder mindst én reference vedrørende udførelse af anlægsarbejder på fjernvarme sammenlignelig i karakter med det udbudte, og hvor entreprisesummen er over 3 000 000 DKK.

 

III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:

 

Blandt de ansøgere, der opfylder kravene i afsnit 3.2.1-2, forventes udvalgt følgende antal ansøgere, som opfordres til at afgive tilbud:

- Der udvælges 5 bydende til at afgive tilbud.

- Der vil ved udvælgelsen blive lagt vægt på ansøgerens tekniske og faglige formåen, som beskrevet i henhold til III.1.3). Der vil blive lagt vægt på, hvilke ansøgere, der har beskrevet den mest relevante erfaring i henhold til den udbudte opgave.

Ordregiver vil i den forbindelse vurdere følgende positivt: At ansøger har velbeskrevet og relevant erfaring med etablering af tilsvarende fjernvarmeanlæg.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

 

Jævnfør AB18 med bygherrens tilføjelser og fravigelser.

 

III.1.7) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

 

A conto i henhold til udført arbejde jr. AB18 med bygherrens tilføjelser og fravigelse.

 

III.1.8) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

 

Såfremt ansøger er et konsortium, skal samtlige deltagere i konsortiet hver især udfylde et særskilt ESPD-dokument.

Såfremt ansøger baserer sig på en anden enheds økonomiske og finansielle formåen, og/eller tekniske og/eller faglige formåen, skal denne anden enhed udfylde og aflevere et særskilt ESPD-dokument med ovenstående oplysninger, herunder oplysninger, hvad angår de forhold, som ansøgeren baserer sin egnethed på.

 

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Jævnfør udbudsmaterialet.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse
Krav om at anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre kontrakten

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 10/08/2020
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 11/08/2020
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Anmodning om deltagelse sker ved udfyldelse og aflevering af ESPD.

Såfremt ansøger er et konsortium, skal samtlige deltagere i konsortiet hver især udfylde et særskilt ESPD-dokument.

Såfremt ansøger baserer sig på en anden enheds økonomiske og finansielle formåen, og/eller tekniske og/eller faglige formåen, skal denne anden enhed udfylde og aflevere et særskilt ESPD-dokument med ovenstående oplysninger, herunder oplysninger, hvad angår de forhold, som ansøgeren baserer sin egnethed på.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8900
Land: Danmark
E-mail: nh@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne mv. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk) gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mail-adresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside: www.klfu.dk

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: http://www.kfst.dk/

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
08/07/2020

Send til en kollega

0.172