Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=ydazqucton
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=ydazqucton
Udbyder
Faaborg- Midtfyn Kommune
Vinterværksted
Faaborg- Midtfyn Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
By: Faaborg
NUTS-kode: DK031 Fyn
Land: Danmark
Kontaktperson: Lisbeth Langsted
E-mail: lilan@fmk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fmk.dk
Del II: Genstand
Udbud af vinterværksted
Den udbudte opgave omfatter administration, drift, vedligehold og reparation af ordregivers vintermateriel.
Kontrakten træder i kraft den 1. juni 2021 og løber til og med den 31. maj 2025.
Ordregiver har herudover option på forlængelse af kontrakten på samme vilkår i 2 x 1 år.
Den udbudte opgave omfatter administration, drift, vedligehold og reparation af ordregivers vintermateriel.
Kontrakten træder i kraft den 1. juni 2021 og løber til og med den 31. maj 2025.
Ordregiver har herudover option på forlængelse af kontrakten på samme vilkår i 2 x 1 år.
Ordregiver har herudover option på forlængelse af kontrakten på samme vilkår i 2 x 1 år.
Ordregiver har herudover option på forlængelse af kontrakten på samme vilkår i 2 x 1 år.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal udfylde ESPD og vedlægge tilbuddet. Oplysningerne heri skal sætte udbyder i stand til at vurdere tilbudsgivers egnethed.
Bilaget udfyldes ved at downloade xml-filen og gemme denne lokalt. Herefter udfyldes filen via iBinder under fanen ESPD. Vælg ”jeg er økonomisk aktør”, vælg ”importer ESPD”, find den gemte xml-fil ved hjælp af browse-funktionen og angiv til sidst hvilket land virksomheden er placeret i. Klik på ”næste”, og ESPD er klar til at blive udfyldt.
Når bilaget er udfyldt, klik på ”eksporter” og gem filen lokalt. Herefter skal filen vedlægges tilbuddet, gerne i pdf-format.
En mere detaljeret vejledning i hvordan ESPD virker og udfyldes, kan findes i udbudsbetingelserne.
Afgives tilbud af et konsortium, skal hver deltager udfylde en særskilt ESPD. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes.
Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er tilbuddet ikke nødvendigvis ukonditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen.
Tilbud afgivet af et konsortium skal desuden vedlægges en udfyldt og underskrevet konsortieerklæring, hvori konsortiedeltagerne erklærer, at de hæfter solidarisk og direkte i forhold til ordregiver. Roller/ansvarsområder for hver enkelt deltager i konsortiet skal angives, og det skal fremgå af erklæringen, hvilken konsortiedeltager, der med bindende virkning, kan føre afklarende drøftelser og indgå aftaler med bygherre.
Hvis tilbudsgiver - under henvisning til udbudslovens § 144, stk. 1 - i forbindelse med afgivelse af tilbud baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen, skal der udfyldes og afleveres særskilte ESPD’er for disse virksomheder, som tilbudsgiver baserer sig på.
Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være tilbudsgiverteamets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle virksomheder i tilbudsgiverteamet, er tilbuddet ikke nødvendigvis ukonditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen.
Tilbuddet skal desuden vedlægges en erklæring, hvor de enheder, som tilbudsgiver baserer sin formåen på, binder sig til at stille de angivne ressourcer til rådighed for tilbudsgiveren.
Økonomisk og finansiel kapacitet:
Tilbudsgiver skal i punktet "Nøgletal" angive tilbudsgivers egenkapital i det senest afsluttede årsregnskab.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiveren har en positiv egenkapital i det senest afsluttede regnskabsår.
Tilbudsgiver skal udfylde ESPD og vedlægge tilbuddet. Oplysningerne heri skal sætte udbyder i stand til at vurdere tilbudsgivers egnethed.
Bilaget udfyldes ved at downloade xml-filen og gemme denne lokalt. Herefter udfyldes filen via iBinder under fanen ESPD. Vælg ”jeg er økonomisk aktør”, vælg ”importer ESPD”, find den gemte xml-fil ved hjælp af browse-funktionen og angiv til sidst hvilket land virksomheden er placeret i. Klik på ”næste”, og ESPD er klar til at blive udfyldt.
Når bilaget er udfyldt, klik på ”eksporter” og gem filen lokalt. Herefter skal filen vedlægges tilbuddet, gerne i pdf-format.
En mere detaljeret vejledning i hvordan ESPD virker og udfyldes, kan findes i udbudsbetingelserne.
Afgives tilbud af et konsortium, skal hver deltager udfylde en særskilt ESPD. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes.
Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er tilbuddet ikke nødvendigvis ukonditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen.
Tilbud afgivet af et konsortium skal desuden vedlægges en udfyldt og underskrevet konsortieerklæring, hvori konsortiedeltagerne erklærer, at de hæfter solidarisk og direkte i forhold til ordregiver. Roller/ansvarsområder for hver enkelt deltager i konsortiet skal angives, og det skal fremgå af erklæringen, hvilken konsortiedeltager, der med bindende virkning, kan føre afklarende drøftelser og indgå aftaler med bygherre.
Hvis tilbudsgiver - under henvisning til udbudslovens § 144, stk. 1 - i forbindelse med afgivelse af tilbud baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen, skal der udfyldes og afleveres særskilte ESPD’er for disse virksomheder, som tilbudsgiver baserer sig på.
Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være tilbudsgiverteamets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle virksomheder i tilbudsgiverteamet, er tilbuddet ikke nødvendigvis ukonditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen.
Tilbuddet skal desuden vedlægges en erklæring, hvor de enheder, som tilbudsgiver baserer sin formåen på, binder sig til at stille de angivne ressourcer til rådighed for tilbudsgiveren.
Teknisk og faglig kapacitet:
Tilbudsgiver skal angive referencer vedrørende sammenlignelige opgaver, som er udført inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristens udløb. For så vidt angår rammeaftaler eller andre kontrakter, hvor udførelsen sker af flere omgange, eller over en tidsperiode, er det udelukkende de opgaver der er udført inden for nævnte tidsgrænse, der kan medtages som reference.
Med sammenlignelige opgaver menes opgaver, hvor tilbudsgiver har vedligeholdt og/eller repareret en eller flere af følgende til brug i vintertjeneste: koste, plove og saltspredere.
For hver reference anføres: Beskrivelse af den udført opgave, ordregiver og tidspunkt.
Referencer kan vedlægges i selvstændigt bilag, men der bør henvises til referencelisten i ESPD.
Det er et krav, at tilbudsgiver har udført mindst 2 sammenlignelige opgaver indenfor de seneste 3 år, regnet fra tilbudsfristen udløb. Den ene af opgaverne skal være reparation af saltspredere.
Se udbudsmaterialet. Der stilles arbejdsklasuler.
Del IV: Procedure
Tilbudsgivere kan ikke overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsmaterialet kan tilgås via; https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=ydazqucton
Tilbudsgiver må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 - 3 og § 136.
I forhold til de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, må tilbudsgiver desuden ikke være omfattet af § 137, stk. 1, nr. 2 vedrørende konkurs mv.
Den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, skal dokumentere oplysningerne afgivet i ESPD, jf. udbudslovens § 159, stk. 2 og § 151, stk. 2.
Udelukkelsesgrunde:
Som bevis for, at tilbudsgiver eller visse personer, der er tilknyttet tilbudsgiver, jf. § 135, stk. 2 ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 samt § 137, stk. 1, nr. 2 vedlægges:
1) Et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i § 135, stk. 1.
2) Et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrunden i § 135, stk. 3.
For så vidt angår danske tilbudsgivere, kan beviset bestå i en serviceattest. Serviceattester udstedes af Erhvervsstyrelsen.
Udsteder det land, hvori tilbudsgiver er hjemmehørende, ikke de nævnte certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de i § 135, stk. 1 og 3 nævnte tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love i overensstemmelse med udbudslovens § 153, stk. 2.
Dokumentationen må maksimalt være 6 måneder gammel regnet fra tilbudsfristen.
Økonomisk og finansiel formåen:
- Som dokumentation for tilbudsgivers egenkapital fremlægges det seneste reviderede årsregnskab eller et revisorattesteret dokument.
Faglig og teknisk formåen:
- Referencer anført i ESPD eller selvstændigt bilag betragtes som dokumentation, hvorfor der i forbindelse med dokumentationen ikke skal fremsendes yderligere.
By: Viborg
Land: Danmark
Klager over udbud skal indgives inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden.
I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres om opsættende virkning af klagen.
By: Valby
Land: Danmark