Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=293394&B=KEFM
Udbyder
De Nationale Geologiske Undersøgelser for Danmark og Grønland
Fremstilling og levering af pallebure og trækasser
De Nationale Geologiske Undersøgelser for Danmark og Grønland
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 55145016
Postadresse: Øster Voldgade 10
By: København K
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 1350
Land: Danmark
Kontaktperson: Mikkel Schannong
E-mail: miscr@sdfe.dk
Telefon: +45 51162649
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.geus.dk/
Del II: Genstand
Fremstilling og levering af pallebure og trækasser
Udbuddet omfatter fremstilling og levering af trækasser i krydsfiner med inklusiv låg, til opbevaring af undergrundsmateriale, samt fremstilling og levering af pallebure til opbevaring af ovennævnte trækasser til ordregivers nye logistikcenter.
Udbuddet er opdelt i 2 delaftaler:
— Delaftale 1: Fremstilling og levering af trækasser,
— Delaftale 2: Fremstilling og levering af pallebure.
Udbuddets formål:
Ordregiver har egenskab af national databank og opbevarer geologisk materiale af enhver art. Ordregiver står foran at skulle modtage en større samling prøvemateriale, løbende, over en komprimeret tidsperiode. Dette udbud omhandler indkøb af trækasser og pallebure til opbevaring af dette materiale.
Fremstilling og levering af trækasser
Nordhavn
Der skal leveres i alt 12 000 stk. trækasser. Total Denmark A/S vil være modtager af leverancen.
Leverancen opdeles i 8 delleverancer, hvor hver delleverance skal indeholde minimum 1 500 stk. pr. delleverance.
Den samlet volumen af varerne skal leveres inden for en periode på 2 måneder.
Kunden kan hos leverandøren bestille optil 10 % ekstra antal trækasser, oven i hvad der er angivet, jf. kontraktbilag 3: Tilbudslisten. Gældende et år fra underskrift af kontrakten. På samme vilkår, jf. nærværende kontrakt.
Der ydes intet vederlag, honorar eller lignende for deltagelse i udbuddet. Heller ikke, hvis ordregiver måtte beslutte at aflyse udbuddet uden tildeling af kontrakt.
Femstilling og levering af pallebure
Nordhavn
Der skal leveres i alt 600 stk. pallebure. Total Denmark A/S vil være modtager af leverancen.
Leverancen opdeles i 8 delleverancer, hvor hver delleverance skal indeholde minimum 75 stk. pr. delleverance.
Den samlet volumen af varerne skal leveres inden for en periode på 2 måneder.
Kunden kan hos leverandøren bestille optil 10 % ekstra antal pallebure, oven i hvad der er angivet, jf. kontraktbilag 3: Tilbudslisten. Gældende et år fra underskrift af kontrakten. På samme vilkår, jf. nærværende kontrakt.
Der ydes intet vederlag, honorar eller lignende for deltagelse i udbuddet. Heller ikke, hvis ordregiver måtte beslutte at aflyse udbuddet uden tildeling af kontrakt.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der stilles ikke særlige krav til egnethed til at udøve den omhandlede erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:
Tilbudsgiver skal i videst muligt omfang, dvs. afhængigt af hvornår tilbudsgiver blev etableret, eller har, startede sin virksomhed, have en positiv egenkapital og et positivt resultat i gennemsnit for de senest 3 tilgængelige årsregnskaber.
Tilbudsgiver skal i videst muligt omfang, dvs. afhængigt af hvornår tilbudsgiver blev etableret, eller har, startede sin virksomhed, have en minimumsomsætning på 2 mio. DKKK for hver af de senest 3 tilgængelige årsregnskaber.
Tilbudsgiver skal ved tildeling af kontrakten kunne fremvise dokumentation for at sikkerhedsstillelsen jf. kontraktens pkt. 22 kan opfyldes – f.eks. ved et bindende forhåndstilsagn fra anerkendt pengeinstitut eller kautionsselskab på at garanti kan stilles i form af anfordringsgaranti på 500 000 DKK.
Alternativt skal tilbudsgiver på samme tidspunkt fremlægge dokumentation for opfyldelse af anden fuldgod sikkerhed (f.eks. pantsætning af konto til fordel for kunden med tilsvarende anfordring/effektiv betaling), der i tilbuddet måtte være udtrykt ønske om at erstatte garantistillelsen med og som efter konkret vurdering kan imødekommes af ordregiver.
Formål med garantien:
Garantien/sikkerhedsstillelsen er at sikre ordregiver mod tab, herunder ved dækningskøb med kort varsel, og begrænser ikke ordregivers rettigheder i øvrigt i henhold til kontrakten eller til dansk rets almindelige regler.
Den tilbudsgiver, der står til at blive tildelt kontrakten, skal på anmodning fremsende tilbudsgivers seneste 3 godkendte årsregnskaber eller en revisorpåtegnet erklæring hvor de efterspurgte økonomiske nøgletal fremgår af.
Den tilbudsgiver, der står til at blive tildelt kontrakten skal på anmodning dokumentere at sikkerhedsstillelsen jf. kontraktens pkt. 22 kan opfyldes – f.eks. ved et bindende forhåndstilsagn fra anerkendt pengeinstitut eller kautionsselskab.
Alternativt skal tilbudsgiver på samme tidspunkt fremlægge dokumentation for opfyldelse af anden fuldgod sikkerhed (f.eks. pantsætning af konto til fordel for ordregiver med tilsvarende anfordring/effektiv betaling), der i tilbuddet måtte være udtrykt ønske om at erstatte garantistillelsen med og som efter konkret vurdering kan imødekommes af ordregiver.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
Tilbudsgiver skal angive referencer for sammenlignelige leverancer. Minimumsniveauet for egnethed er 2 referencer maks. antal er 4 referencer. Referencer må højst være 3 år gamle og skal være relevante i forhold til de udbudte leverancer.
Hver reference bør ikke fylde mere end 300 ord. Hvis tilbudsgiver fremsender flere end 4 referencer, er det kun de første 4 referencer, der indgår i evalueringen.
Referencerne skal præsenteres enkeltvis, og præsentationen bør indeholde en beskrivelse af den løste opgave, herunder tidspunkt for udførelse, kunden og antal leveret konstruktioner, samt angivelse af kontraktens værdi.
Den tilbudsgiver, der står til at blive tildelt kontrakten, skal på anmodning fremsende minimum 2 og maks. 4 referencer. Referencerne skal opbygges, jf. ovestående.
Tilbudsgiver er forpligtet til at overholde ordregivers arbejdsklausul i forbindelse med opfyldelse af kontrakten.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136 finder følgende frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i forbindelse med dette udbud: udbudslovens § § 137, stk. 1, nr. 1 om overtrædelser på det miljø-, sociale eller arbejdsretlige område, nr. 2 om konkurs mv., nr. 3 om alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgerens eller tilbudsgiverens integritet, nr. 4 om konkurrenceforvridende aftaler, nr. 5 om tidligere misligholdelse af en offentlig kontrakt og nr. 6 om forsøg på at påvirke ordregiverens beslutningsproces. Der henvises til udbudslovens bestemmelser for den endelige og fuldstændige ordlyd af de nævnte bestemmelser.
Tilbudsgiver skal udfylde og aflevere ESPD’et som et foreløbigt bevis for udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold.
Inden beslutning om tildeling af kontrakten skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et fremlægges, jf. udbudslovens § § 151 og 152.
En tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Ordregiver kan alene udelukke en tilbudsgiver, hvis ordregiver har meddelt tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning). I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3.
Som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3 samt § 137, stk. 1, nr. 2, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153:
— Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 2,
— Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3 og § 137, stk. 1, nr. 2, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land.
For danske tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Hvis tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbuds-givere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på
https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk