Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://permalink.mercell.com/148310805.aspx
Udbyder
Kalundborg Kommune
Rammeaftale på rengøring for Kalundborg Kommune
Kalundborg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189595
Postadresse: Holbækvej 141B
By: Kalundborg
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 4400
Land: Danmark
Kontaktperson: Jette Dahl Larsen
E-mail: jette.dahl@kalundborg.dk
Telefon: +45 59534465
Fax: +45 59534411
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/148310805.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.kalundborg.dk/
Del II: Genstand
Rammeaftale på rengøring for Kalundborg Kommune
Udbuddet vedrører indgåelse af rammeaftaler om udførelse af rengøringsopgaver i Kalundborg Kommune (Ordregiver) på skoler, sfo'er, børneinstitutioner, administrative bygninger, samt specialtilbud for fysisk og psykisk handicappede, haller og offentlige toiletter.
Tryk her https://permalink.mercell.com/148310805.aspx
Delaftale 1: Distrikt Syd, jf. bilag A (ca. 44 249 m2)
Delaftale 1: Distrikt Syd, jf. bilag A (ca. 44 249 m2)
Ordregiver har option på at forlænge rammeaftalerne i op til 2 x 1 år (i alt 2 år yderligere). Den maksimale varighed af rammeaftalerne er derved 4 år. Det anførte tidspunkt for rammeaftalernes ikrafttræden er vejledende og er fastlagt ud fra den foreløbige udbudstidsplan. Ændringer i denne tidsplan kan betyde, at aftaleperioden forskubbes.
Såfremt der modtages ansøgninger fra flere end 5 egnede virksomheder på en delaftale, vil ordregiver udvælge de 5 virksomheder på den pågældende delaftale, som udgør det bedste konkurrencefelt.
Ved vurderingen af det bedste konkurrencefelt, vil ordregiver lægge vægt på:
i) hvilke ansøgere, der har mest erfaring med tilsvarende opgaver i form af antallet af referencer, samt
ii) værdien af de angivne referencer.
Jo bedre (i) og (ii) samlet vurderes for en ansøger, jo mere "egnet" vurderes ansøgeren.
a) SMV-reservation:
Ordregiver har besluttet, at mindst én af de budopfordrede ansøgere på hver delaftale skal henhøre i kategorien "små virksomheder" som defineret i Europa-Kommissionens henstilling af 6. maj 2003 om definition af mikrovirksomheder, små og mellemstore virksomheder (2003/361/EF). Dette indebærer følgende:
Modtager ordregiver 5 ansøgninger eller flere, og henhører ingen af de 5 mest egnede ansøgere i kategorien "små virksomheder", erstattes den 5. mest egnede ansøgning af den mest egnede "små virksomhed" blandt de resterende ansøgere.
I forbindelse med den løbende faste levering af rengøringsydelserne, vil der i begrænset omfang være behov for at indkøbe supplerende serviceydelser under alle rammeaftalerne (Option 1). Serviceydelserne kan f.eks. være kantinehjælp, og andre lign. forbundne opgaver i relation til de daglige rengøringsopgaver. Ordregiver vil ligeledes have mulighed for at indkøbe rengøringsydelser efter eksempelvis et arrangement på en af ordregivers lokaliteter.
Delaftale 2: Distrikt Nord, jf. bilag B (ca. 77 926 m2)
Delaftale 2: Distrikt Nord, jf. bilag B (ca. 77 926 m2).
Ordregiver har option på at forlænge rammeaftalerne i op til 2*1 år (i alt 2 år yderligere). Den maksimale varighed af rammeaftalerne er derved 4 år. Det anførte tidspunkt for rammeaftalernes ikrafttræden er vejledende og er fastlagt ud fra den foreløbige udbudstidsplan. Ændringer i denne tidsplan kan betyde, at aftaleperioden forskubbes.
Såfremt der modtages ansøgninger fra flere end 5 egnede virksomheder på en delaftale, vil ordregiver udvælge de 5 virksomheder på den pågældende delaftale, som udgør det bedste konkurrencefelt.
Ved vurderingen af det bedste konkurrencefelt, vil ordregiver lægge vægt på:
i) hvilke ansøgere, der har mest erfaring med tilsvarende opgaver i form af antallet af referencer, samt
ii) værdien af de angivne referencer.
Jo bedre (i) og (ii) samlet vurderes for en ansøger, jo mere "egnet" vurderes ansøgeren.
a) SMV-reservation:
Ordregiver har besluttet, at mindst én af de budopfordrede ansøgere på hver delaftale skal henhøre i kategorien "små virksomheder" som defineret i Europa-Kommissionens henstilling af 6. maj 2003 om definition af mikrovirksomheder, små og mellemstore virksomheder (2003/361/EF). Dette indebærer følgende:
Modtager ordregiver 5 ansøgninger eller flere, og henhører ingen af de 5 mest egnede ansøgere i kategorien "små virksomheder", erstattes den 5. mest egnede ansøgning af den mest egnede "små virksomhed" blandt de resterende ansøgere.
Herudover vil kommunen i løbet af aftaleperioden under delaftale 2 kunne tilkøbe rengøring (Option 2) på
Kalundborg Sundheds- og akuthus (bilag B, tilbudsliste, ID 4.1):
- Lægehuset (bilag B, t, ID 4.2), og/eller
- Distriktspsykiatrien (bilag B, tilbudsliste, ID 4.3).
- Option på 2 andrager rengøring af et samlet areal på ca. 2 020 m2.
Delaftale 3: Distrikt Øst, jf. bilag C (ca. 50 529 m2)
Delaftale 3: Distrikt Øst, jf. bilag C (ca. 50 529 m2).
Ordregiver har option på at forlænge rammeaftalerne i op til 2*1 år (i alt 2 år yderligere). Den maksimale varighed af rammeaftalerne er derved 4 år. Det anførte tidspunkt for rammeaftalernes ikrafttræden er vejledende og er fastlagt ud fra den foreløbige udbudstidsplan. Ændringer i denne tidsplan kan betyde, at aftaleperioden forskubbes.
Såfremt der modtages ansøgninger fra flere end 5 egnede virksomheder på en delaftale, vil ordregiver udvælge de 5 virksomheder på den pågældende delaftale, som udgør det bedste konkurrencefelt.
Ved vurderingen af det bedste konkurrencefelt, vil ordregiver lægge vægt på:
i) hvilke ansøgere, der har mest erfaring med tilsvarende opgaver i form af antallet af referencer, samt
ii) værdien af de angivne referencer.
Jo bedre (i) og (ii) samlet vurderes for en ansøger, jo mere "egnet" vurderes ansøgeren.
a) SMV-reservation:
Ordregiver har besluttet, at mindst én af de budopfordrede ansøgere på hver delaftale skal henhøre i kategorien "små virksomheder" som defineret i Europa-Kommissionens henstilling af 6. maj 2003 om definition af mikrovirksomheder, små og mellemstore virksomheder (2003/361/EF). Dette indebærer følgende:
Modtager ordregiver 5 ansøgninger eller flere, og henhører ingen af de 5 mest egnede ansøgere i kategorien "små virksomheder", erstattes den 5. mest egnede ansøgning af den mest egnede "små virksomhed" blandt de resterende ansøgere.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger indestår for, at ansøger ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 - 136, samt de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 (miljø-, social- eller arbejdsretlige område) og § 137, stk. 1, nr. 2 (erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende.
Ved sammenslutninger skal hver enkelt økonomisk aktør indestå herfor.
- Gennemsnitlig årsomsætning
- Årsregnskab.
Gennemsnitlig årsomsætning i det senest afsluttede regnskabsår på minimum:
- Delaftale 1: 20 mio. DKK
- Delaftale 2: 12,5 mio. DKK
- Delaftale 3: 12, 5 mio. DKK.
Årsregnskab: Seneste godkendte årsregnskab udviser et positivt resultat efter skat må ikke indeholde forbehold fra revisionen for ansøgerens fortsatte drift eller forhold for regnskabsaflæggelse, der strider mod gældende regnskabsregler.
Er ansøger et konsortium/lignende sammenslutning, eller baserer ansøger sig på andre enheders økonomiske eller finansielle kapacitet (f.eks. underleverandører) i forhold til opfyldelse af mindstekravene, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen, eller underleverandøren.
For ansøgere, som baserer sig på andre enheders kapacitet, gælder endvidere, at ansøger som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for ansøgeren. Såfremt en ansøger beror sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, skal denne enhed påtage sig solidarisk at hæfte for ansøgers forpligtelser under den udbudte rammeaftale.
Såfremt ansøger ikke kan give oplysninger vedrørende økonomisk og finansiel kapacitet, fordi ansøger er etableret inden for det seneste år, skal ansøger anføre dette. Det fastsatte mindstekrav gælder tilsvarende for nystartede virksomheder.
Ved sammenslutninger skal hver enkelt økonomisk aktør indestå herfor.
Ansøger skal angive en liste over de betydeligste leveringer af tjenesteydelser, der er udført inden for de seneste 3 år, med angivelse af beløb og tidspunkter og den offentlige eller private modtager.
Ansøger skal have udført mindst én tilsvarende opgave inden for de seneste 3 år. Med "tilsvarende opgave" forstås rengøringsopgaver af en sammenlignelig størrelse og økonomisk værdi som den udbudte for en offentlig myndighed.
Er ansøger et konsortium/lignende sammenslutning, eller baserer ansøger sig på andre enheders tekniske eller faglige kapacitet (fx. underleverandører) i forhold til opfyldelse af mindstekravene, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen/underleverandøren. For ansøgere, som baserer sig på andre enheders kapacitet, gælder endvidere, at ansøger som en del af dokumentationen skal fremlægge støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for ansøgeren.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Vejledning om klage forefindes på dette link:
https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Ved tvivlsspørgsmål eller problemer med linket kontaktes ordregiver, jf. udbudsbekendtgørelsens punkt I.1).
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk