23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 127-335637
Offentliggjort
05.07.2021
Udbudstype
Begrænset udbud

Anmodning om deltagelse

Til
14.09.2021 Kl. 10:00

Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/4c0bf071-5203-4b86-b979-d2c4949fd422/homepage

Udbyder

Boligkontoret Århus

Gulvbehandling i flyttelejemål for Boligkontoret Århus


Boligkontoret Århus

Udbudsbekendtgørelse

Bygge- og anlægsarbejder

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Boligkontoret Århus
CVR-nummer: 30968301
Postadresse: Brendstrupgårdsvej 7
By: Aarhus N
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8200
Land: Danmark
Kontaktperson: Kadir Atsiz
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/4c0bf071-5203-4b86-b979-d2c4949fd422/homepage
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/4c0bf071-5203-4b86-b979-d2c4949fd422/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/4c0bf071-5203-4b86-b979-d2c4949fd422/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/4c0bf071-5203-4b86-b979-d2c4949fd422/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Boliger og offentlige faciliteter

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Begrænset udbud af gulvbehandling i flyttelejemål for Boligkontoret Århus

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
45000000 Bygge- og anlægsarbejder
II.1.3) Kontrakttype
Bygge- og anlægsarbejder
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Nærværende udbud vedrører gulvbehandling i flyttelejemål for Boligkontoret Århus.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 12 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 1

 

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45200000 Hoved- eller fagentrepriser i forbindelse med bygge- og anlægsarbejder
45400000 Færdiggørelse af bygninger
45430000 Udførelse af gulvbelægninger og vægbeklædning
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Hovedudførelsessted:

 

Aarhus

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Nærværende delaftale vedrører gulvbehandling i flyttelejemål for Boligkontoret Århus for delområde 1.

Ordregiver administrerer ca. 5 800 almene boliger primært beliggende i Aarhus Kommune fordelt på 70 afdelinger samt 276 lejemål i Favrskov Kommune fordelt på 4 afdelinger.

Ordregiver arbejder konstant på at sikre en høj kvalitet af service og at kunne tilbyde sine kunder en attraktiv bolig. Derfor arbejder ordregivers ca. 110 medarbejdere konstant på at udvikle og forandre Boligkontoret Århus for at levere de bedst mulige ydelser til kunderne.

Yderligere information om Boligkontoret Århus’ 74 afdelinger kan ses på ordregivers hjemmeside www.bk-aarhus.dk

Følgende arbejde er ikke omfattet af nærværende udbud:

- Akutte bygningsskader

- Opgaver der løses af ordregivers egne medarbejdere

- Totalentrepriser/hovedentrepriser/storentrepriser

- Påbegyndte opgaver forud for udbuddet færdiggøres af bestående håndværkere selv om arbejdet udføres efter rammeaftalestart

- Arbejde der vedr. garantiforpligtigelser fra den oprindelige leverandør.

Der forventes at blive tildelt tre (3) rammeaftaler på delaftalen.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 3 600 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Blandt de konditionsmæssige ansøgere, der opfylder egnetheds- og dokumentationskrav udvælges antal

ansøgere jf. ovenstående, som opfordres til at afgive tilbud, såfremt der modtages et tilsvarende antal

konditionsmæssige og egnede ansøgninger pr. delaftale. Såfremt der ikke modtages ovenstående antal

konditionsmæssige og egnede ansøgninger, vil ordregiver udvælge de Ansøgere, der er konditionsmæssige og egnede, så længe ordregiver vurderer, at antallet af udvalgte Ansøgere kan sikre en tilstrækkelig konkurrence om opgaven.

Udvælgelsen sker med udgangspunkt i bedste egnethed i forhold til den konkrete delaftale vurderet på

baggrund af de adspurgte informationer i ESPD dokumentet:

— Del IV, punkt C (Teknisk og faglig formåen).

Hvor særligt teknisk og faglig formåen jf. nedenstående punkt A, B, C og D vil blive tillagt størst betydning i den samlede vurdering af, hvilket ansøgerfelt der vil give den bedste konkurrencesituation.

Ordregiver vil vurdere følgende positivt i forbindelse med udvælgelsen:

A. At referencerne generelt angår og er sammenlignelige med de pr. delaftale udbudte opgaver og ydelser jf. II.2.4).

B. At referencerne afspejler en fagmæssig bred erfaring med opgaver indenfor den pågældende delaftale.

C. At referencerne er udført i et miljø sammenligneligt med ordregivers, og hvor der under arbejdets udførelse skal iagttages særlige hensyn til bygningens lejere mv..

D. At referencerne angår løbende arbejder/længerevarende samarbejder (Rammeaftaler).

Vurdering af ansøgninger om prækvalifikation foretages pr. delaftale.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 2

 

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45200000 Hoved- eller fagentrepriser i forbindelse med bygge- og anlægsarbejder
45400000 Færdiggørelse af bygninger
45430000 Udførelse af gulvbelægninger og vægbeklædning
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Hovedudførelsessted:

 

Aarhus

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Nærværende delaftale vedrører gulvbehandling i flyttelejemål for Boligkontoret Århus for delområde 2.

Ordregiver administrerer ca. 5 800 almene boliger primært beliggende i Aarhus Kommune fordelt på 70 afdelinger samt 276 lejemål i Favrskov Kommune fordelt på 4 afdelinger.

Ordregiver arbejder konstant på at sikre en høj kvalitet af service og at kunne tilbyde sine kunder en attraktiv bolig. Derfor arbejder ordregivers ca. 110 medarbejdere konstant på at udvikle og forandre Boligkontoret Århus for at levere de bedst mulige ydelser til kunderne.

Yderligere information om Boligkontoret Århus’ 74 afdelinger kan ses på ordregivers hjemmeside www.bk-aarhus.dk

Følgende arbejde er ikke omfattet af nærværende udbud:

- Akutte bygningsskader

- Opgaver der løses af ordregivers egne medarbejdere

- Totalentrepriser/hovedentrepriser/storentrepriser

- Påbegyndte opgaver forud for udbuddet færdiggøres af bestående håndværkere selv om arbejdet udføres efter rammeaftalestart

- Arbejde der vedr. garantiforpligtigelser fra den oprindelige leverandør.

Der forventes at blive tildelt tre (3) rammeaftaler på delaftalen.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 2 400 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Blandt de konditionsmæssige ansøgere, der opfylder egnetheds- og dokumentationskrav udvælges antal

ansøgere jf. ovenstående, som opfordres til at afgive tilbud, såfremt der modtages et tilsvarende antal

konditionsmæssige og egnede ansøgninger pr. delaftale. Såfremt der ikke modtages ovenstående antal

konditionsmæssige og egnede ansøgninger, vil ordregiver udvælge de ansøgere, der er konditionsmæssige og egnede, så længe ordregiver vurderer, at antallet af udvalgte ansøgere kan sikre en tilstrækkelig konkurrence om opgaven.

Udvælgelsen sker med udgangspunkt i bedste egnethed i forhold til den konkrete delaftale vurderet på

baggrund af de adspurgte informationer i ESPD dokumentet:

— Del IV, punkt C (Teknisk og faglig formåen).

Hvor særligt teknisk og faglig formåen jf. nedenstående punkt A, B, C og D vil blive tillagt størst betydning i den samlede vurdering af, hvilket ansøgerfelt der vil give den bedste konkurrencesituation.

Ordregiver vil vurdere følgende positivt i forbindelse med udvælgelsen:

A. At referencerne generelt angår og er sammenlignelige med de pr. delaftale udbudte opgaver og ydelser jf. II.2.4).

B. At referencerne afspejler en fagmæssig bred erfaring med opgaver indenfor den pågældende delaftale.

C. At referencerne er udført i et miljø sammenligneligt med ordregivers, og hvor der under arbejdets udførelse skal iagttages særlige hensyn til bygningens lejere mv.

D. At referencerne angår løbende arbejder/længerevarende samarbejder (Rammeaftaler).

Vurdering af ansøgninger om prækvalifikation foretages pr. delaftale.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 3

 

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45200000 Hoved- eller fagentrepriser i forbindelse med bygge- og anlægsarbejder
45400000 Færdiggørelse af bygninger
45430000 Udførelse af gulvbelægninger og vægbeklædning
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Hovedudførelsessted:

 

Aarhus

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Nærværende delaftale vedrører gulvbehandling i flyttelejemål for Boligkontoret Århus for delområde 3

Ordregiver administrerer ca. 5 800 almene boliger primært beliggende i Aarhus Kommune fordelt på 70 afdelinger samt 276 lejemål i Favrskov Kommune fordelt på 4 afdelinger.

Ordregiver arbejder konstant på at sikre en høj kvalitet af service og at kunne tilbyde sine kunder en attraktiv bolig. Derfor arbejder ordregivers ca. 110 medarbejdere konstant på at udvikle og forandre Boligkontoret Århus for at levere de bedst mulige ydelser til kunderne.

Yderligere information om Boligkontoret Århus’ 74 afdelinger kan ses på ordregivers hjemmeside www.bk-aarhus.dk

Følgende arbejde er ikke omfattet af nærværende udbud:

- Akutte bygningsskader

- Opgaver der løses af ordregivers egne medarbejdere

- Totalentrepriser/hovedentrepriser/storentrepriser

- Påbegyndte opgaver forud for udbuddet færdiggøres af bestående håndværkere selv om arbejdet udføres efter rammeaftalestart

- Arbejde der vedr. garantiforpligtigelser fra den oprindelige leverandør.

Der forventes at blive tildelt tre (3) rammeaftaler på delaftalen.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 600 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Blandt de konditionsmæssige ansøgere, der opfylder egnetheds- og dokumentationskrav udvælges antal

ansøgere jf. ovenstående, som opfordres til at afgive tilbud, såfremt der modtages et tilsvarende antal

konditionsmæssige og egnede ansøgninger pr. delaftale. Såfremt der ikke modtages ovenstående antal

konditionsmæssige og egnede ansøgninger, vil ordregiver udvælge de ansøgere, der er konditionsmæssige og egnede, så længe ordregiver vurderer, at antallet af udvalgte ansøgere kan sikre en tilstrækkelig konkurrence om opgaven.

Udvælgelsen sker med udgangspunkt i bedste egnethed i forhold til den konkrete delaftale vurderet på

baggrund af de adspurgte informationer i ESPD dokumentet:

— Del IV, punkt C (Teknisk og faglig formåen).

Hvor særligt teknisk og faglig formåen jf. nedenstående punkt A, B, C og D vil blive tillagt størst betydning i den samlede vurdering af, hvilket ansøgerfelt der vil give den bedste konkurrencesituation.

Ordregiver vil vurdere følgende positivt i forbindelse med udvælgelsen:

A. At referencerne generelt angår og er sammenlignelige med de pr. delaftale udbudte opgaver og ydelser jf. II.2.4).

B. At referencerne afspejler en fagmæssig bred erfaring med opgaver indenfor den pågældende delaftale.

C. At referencerne er udført i et miljø sammenligneligt med ordregivers, og hvor der under arbejdets udførelse skal iagttages særlige hensyn til bygningens lejere mv.

D. At referencerne angår løbende arbejder/længerevarende samarbejder (Rammeaftaler).

Vurdering af ansøgninger om prækvalifikation foretages pr. delaftale.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 4

 

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45400000 Færdiggørelse af bygninger
45430000 Udførelse af gulvbelægninger og vægbeklædning
45200000 Hoved- eller fagentrepriser i forbindelse med bygge- og anlægsarbejder
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Hovedudførelsessted:

 

Aarhus

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Nærværende delaftale vedr. gulvbehandling i flyttelejemål for Boligkontoret Århus for delområde 4

Ordregiver administrerer ca. 5 800 almene boliger primært beliggende i Aarhus Kommune fordelt på 70 afdelinger samt 276 lejemål i Favrskov Kommune fordelt på 4 afdelinger.

Ordregiver arbejder konstant på at sikre en høj kvalitet af service og at kunne tilbyde sine kunder en attraktiv bolig. Derfor arbejder ordregivers ca. 110 medarbejdere konstant på at udvikle og forandre Boligkontoret Århus for at levere de bedst mulige ydelser til kunderne.

Yderligere information om Boligkontoret Århus’ 74 afdelinger kan ses på ordregivers hjemmeside www.bk-aarhus.dk

Følgende arbejde er ikke omfattet af nærværende udbud:

- Akutte bygningsskader

- Opgaver der løses af ordregivers egne medarbejdere

- Totalentrepriser/hovedentrepriser/storentrepriser

- Påbegyndte opgaver forud for udbuddet færdiggøres af bestående håndværkere selv om arbejdet udføres efter rammeaftalestart

- Arbejde der vedr. garantiforpligtigelser fra den oprindelige leverandør.

Der forventes at blive tildelt tre (3) rammeaftaler på delaftalen.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 3 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Blandt de konditionsmæssige ansøgere, der opfylder egnetheds- og dokumentationskrav udvælges antal

ansøgere jf. ovenstående, som opfordres til at afgive tilbud, såfremt der modtages et tilsvarende antal

konditionsmæssige og egnede ansøgninger pr. delaftale. Såfremt der ikke modtages ovenstående antal

konditionsmæssige og egnede ansøgninger, vil ordregiver udvælge de ansøgere, der er konditionsmæssige og egnede, så længe ordregiver vurderer, at antallet af udvalgte Ansøgere kan sikre en tilstrækkelig konkurrence om opgaven.

Udvælgelsen sker med udgangspunkt i bedste egnethed i forhold til den konkrete delaftale vurderet på

baggrund af de adspurgte informationer i ESPD dokumentet:

— Del IV, punkt C (Teknisk og faglig formåen).

Hvor særligt teknisk og faglig formåen jf. nedenstående punkt A, B, C og D vil blive tillagt størst betydning i den samlede vurdering af, hvilket ansøgerfelt der vil give den bedste konkurrencesituation.

Ordregiver vil vurdere følgende positivt i forbindelse med udvælgelsen:

A. At referencerne generelt angår og er sammenlignelige med de pr. delaftale udbudte opgaver og ydelser jf. II.2.4).

B. At referencerne afspejler en fagmæssig bred erfaring med opgaver indenfor den pågældende delaftale.

C. At referencerne er udført i et miljø sammenligneligt med ordregivers, og hvor der under arbejdets udførelse

Skal iagttages særlige hensyn til bygningens lejere mv.

D. At referencerne angår løbende arbejder/længerevarende samarbejder (Rammeaftaler).

Vurdering af ansøgninger om prækvalifikation foretages pr. delaftale.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 5

 

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45200000 Hoved- eller fagentrepriser i forbindelse med bygge- og anlægsarbejder
45400000 Færdiggørelse af bygninger
45430000 Udførelse af gulvbelægninger og vægbeklædning
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Hovedudførelsessted:

 

Aarhus

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Nærværende delaftale vedrører gulvbehandling i flyttelejemål for Boligkontoret Århus for delområde 5

Ordregiver administrerer ca. 5 800 almene boliger primært beliggende i Aarhus Kommune fordelt på 70 afdelinger samt 276 lejemål i Favrskov Kommune fordelt på 4 afdelinger.

Ordregiver arbejder konstant på at sikre en høj kvalitet af service og at kunne tilbyde sine kunder en attraktiv bolig. Derfor arbejder ordregivers ca. 110 medarbejdere konstant på at udvikle og forandre Boligkontoret Århus for at levere de bedst mulige ydelser til kunderne.

Yderligere information om Boligkontoret Århus’ 74 afdelinger kan ses på ordregivers hjemmeside www.bk-aarhus.dk

Følgende arbejde er ikke omfattet af nærværende udbud:

- Akutte bygningsskader

- Opgaver der løses af ordregivers egne medarbejdere

- Totalentrepriser/hovedentrepriser/storentrepriser

- Påbegyndte opgaver forud for udbuddet færdiggøres af bestående håndværkere selv om arbejdet udføres efter rammeaftalestart

- Arbejde der vedr. garantiforpligtigelser fra den oprindelige leverandør.

Der forventes at blive tildelt tre (3) rammeaftaler på delaftalen.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 2 400 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Blandt de konditionsmæssige ansøgere, der opfylder egnetheds- og dokumentationskrav udvælges antal

ansøgere jf. ovenstående, som opfordres til at afgive tilbud, såfremt der modtages et tilsvarende antal

konditionsmæssige og egnede ansøgninger pr. delaftale. Såfremt der ikke modtages ovenstående antal

konditionsmæssige og egnede ansøgninger, vil Ordregiver udvælge de ansøgere, der er konditionsmæssige og egnede, så længe ordregiver vurderer, at antallet af udvalgte ansøgere kan sikre en tilstrækkelig konkurrence om opgaven.

Udvælgelsen sker med udgangspunkt i bedste egnethed i forhold til den konkrete delaftale vurderet på

baggrund af de adspurgte informationer i ESPD dokumentet:

— Del IV, punkt C (Teknisk og faglig formåen).

Hvor særligt teknisk og faglig formåen jf. nedenstående punkt A, B, C og D vil blive tillagt størst betydning i den samlede vurdering af, hvilket ansøgerfelt der vil give den bedste konkurrencesituation.

Ordregiver vil vurdere følgende positivt i forbindelse med udvælgelsen:

A. At referencerne generelt angår og er sammenlignelige med de pr. delaftale udbudte opgaver og ydelser jf. II.2.4).

B. At referencerne afspejler en fagmæssig bred erfaring med opgaver indenfor den pågældende delaftale.

C. At referencerne er udført i et miljø sammenligneligt med ordregivers, og hvor der under arbejdets udførelse skal iagttages særlige hensyn til bygningens lejere mv.

D. At referencerne angår løbende arbejder/længerevarende samarbejder (Rammeaftaler).

Vurdering af ansøgninger om prækvalifikation foretages pr. delaftale.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

 

Ansøgningen skal bestå af Det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD), hvor de efterspurgte informationer jf. del III. punkt A, B, C og D skal oplyses.

Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders kapacitet, eller udgør en sammenslutning af virksomheder (konsortier), skal der afleveres flere ESPD'er.

Ansøger skal udfylde følgende i ESPD'ets del II: Oplysninger om den økonomiske aktør:

Punkt A: Oplysninger om den økonomiske aktør, herunder oplysning om, hvilken delaftale ansøger ønsker at ansøge på.

Punkt B: Oplysninger om den økonomiske aktørs repræsentanter.

Punkt C: Oplysninger om udnyttelse af andre enheders kapacitet.

Punkt D: Oplysninger om underleverandører, hvis kapacitet den økonomiske aktør ikke baserer sig på.

Ansøger skal udfylde følgende i ESPD'ets del III: Udelukkelsesgrunde, hvor ansøger skal bekræfte, at

ansøger ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1-3 og § 136:

Punkt A: Grunde vedr. straffedomme

Punkt B: Grunde vedr. betaling af skatter og afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger: Hvis der er

udestående betalinger oplyses ”Ja” og det udestående beløb oplyses.

Ansøger skal under ESPD'ets del III, punkt C bekræfte, at denne ikke er omfattet af følgende frivillige

udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137, stk. 1:

— Forhold vedr. insolvens/konkurs el. lign., jf. nr. 2

— Alvorlige pligtforsømmelser, jf. nr. 3

— Aftale med henblik på konkurrencefordrejning, jf. nr. 4

— Mislighold af tidligere offentlig kontrakt, jf. nr. 5

— Uretmæssig påvirkning af ordregivers beslutningsproces, jf. nr. 6.

Ansøger skal i ESPD-dokumentet angive hvilke delaftaler der ansøges om prækvalifikation på.

Ansøger skal udfylde ESPD dokumentet i Ethics.

ESPD'et er en egen-erklæring, der fungerer som foreløbigt bevis for, at ansøger, andre enheder eller

sammenslutningen opfylder kriterierne med hensyn til udelukkelse, egnethed og udvælgelse. Disse oplysninger skal senere verificeres

 

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ansøger skal oplyse egenkapitalen som ”Finansielt nøgletal" for det seneste afsluttede regnskabsår, hvilket oplyses under ”Beskrivelse”.

— Egenkapitalen skal beregnes og oplyses efter metoden angivet i årsregnskabslovens §31 (LBK nr. 1580 af 10.12.2015).

— Ansøger trykker på ”+” for at få mulighed for at udfylde flere nøgletal.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Det er et mindstekrav, at egenkapitalen er positiv for det seneste afsluttede regnskabsår.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ansøger skal anføre de op til tre (3) referencer pr. delaftale, hvortil der søges om prækvalifikation.

Såfremt der oplyses flere referencer, vurderer ordregiver alene på de tre (3) nyeste referencer. Ved nyeste

forstås uafsluttede referencer eller referencer med ophør nærmest tilbudsfristen. Hvis flere referencer er

uafsluttede, vurderer ordregiver (hvor relevant) på referencerne med nyeste startdato.

Ansøger trykker på ”+” for at få mulighed for at udfylde flere referencer.

Referencerne skal være udført inden for de seneste fem (5) år regnet fra datoen for ansøgningsfristens udløb.

Ordregiver vil se bort fra referencer der er afsluttet mere end fem (5) år før ansøgningsfristen.

For referencer med startdato der er ældre, men hvor der er afsluttet ydelser (delopgaver) indenfor de seneste fem (5) år, vil ordregiver alene vurdere på de ydelser (delopgaver), som ansøger har løst inden for de seneste fem (5) år regnet fra ansøgningsfristens udløb. Det er ansøgers ansvar at udspecificere indholdet af referencen, så det tydeligt fremgår, hvilke ydelser (delopgaver) det drejer sig om.

Referencerne skal indeholde følgende:

1) Beskrivelse: Beskrivelse af opgaven/opgaverne med fokus på de elementer, som gør referencen

sammenlignelig med den delaftale der søges prækvalifikation til. Der kan desuden i beskrivelsen oplyses den/de periode(r), hvor opgaven har været udført (start- og slutdatoer).

2) Beløb: Opgavens/opgavernes værdi i DKK, dvs. det beløb som kunden har betalt for at få udført opgaven/opgaverne. Hvor der er tale om løbende samarbejde oplyses værdien af opgaver, der er udført inden for de seneste fem (5) år.

3) Dato: Dato for opstart (startdato) samt dato for færdiggørelsen (slutdato) af den seneste opgave, der er anført under ”Beskrivelse”. For referencer som endnu ikke er afsluttet (hvor samarbejdet stadig pågår) efterlades feltet ”Slutdato” blankt/tomt.

4) Modtagere: Kundenavn inkl. kontaktperson og telefonnummer på denne.

Hvad ordregiver forstår som sammenlignelige referencer fremgår af punkt. II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage herunder punkterne A-D. Vurdering af ansøgninger om prækvalifikation foretages pr. delaftale.

Ansøger har mulighed for at vedlægge supplement til besvarelsen, der ikke kan indeholdes i ESPD’et, f.eks.

i form af billeder og illustrationer mv., jf. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens svar på: http://bedreudbud.dk/spoerg-eksperterne

 

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Ordregiver gør opmærksom på, at den udbudte rammeaftale indeholder en social/etisk klausul samt

arbejdsklausul.

 

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Højeste antal påtænkte deltagere i rammeaftalen: 15
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2017/S 099-195357
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 14/09/2021
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 22/09/2021
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Ordregiver forbeholder sig ret til at anmode ansøgere om at godtgøre, at samme juridiske enheds deltagelse i flere ansøgninger ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud, herunder at der ikke følges en praksis, som kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende. Såfremt dette ikke kan godtgøres, forbeholder ordregiver sig ret til at afvise sådanne ansøgere.

Ansøgere /tilbudsgivere opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille

spørgsmål til udbuddet.

— Såfremt ansøger/tilbudsgiver har spørgsmål til ordregiver, kan disse stilles via kommunikationsfanen ved anvendelse af knappen ”Send Spørgsmål”.

— Herefter udfyldes dialog boksen med henvisning og spørgsmålet. Ved at klikke på ”Send” fremsendes

spørgsmålet til ordregiver.

— Ordregiver besvarer spørgsmål ved at uploade et spørgsmål & svar-dokument i boksen

”Udbudsdokumenter”.

Det er ansøger/tilbudsgivers eget ansvar at holde sig ajour med materialet i Ethics.

I henhold til tidsplanen vil spørgsmål modtaget inden spørgefristen blive besvaret af ordregiver, hvorimod spørgsmål modtaget efter spørgefristens udløb, alene vil blive besvaret, såfremt spørgsmålets karakter ikke gør det uforholdsmæssigt byrdefuldt for ordregiver at besvare spørgsmålet inden svarfristen.

Spørgsmål modtaget senere end 7 dage inden henholdsvis ansøgningsfristen, jf. del IV, og tilbudsfristen vil som udgangspunkt ikke blive besvaret.

Tilbudsgiver, andre enheder og sammenslutninger, på ordregivers opfordring, fremlægge dokumentation i henhold til udbudslovens § § 144 og 152 for de oplysninger, som er afgivet i ESPD’et. Nedenfor beskrives

det, hvorledes denne dokumentation skal fremlægges. Hvis tilbudsgiver, sammenslutningens deltagere eller andre enheder er fra Danmark fremlægges dokumentationen i form af en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen. Serviceattesten skal indeholde oplysninger fra:

- Skifteretten v. Domstolsstyrelsen

- Skatteforvaltningen

- ATP

- Politiet (Kriminalregistret).

Bemærk, at der skal udfyldes og underskrives en ”samtykkeerklæring”, der skal uploades i forbindelse med bestillingen af serviceattesten.

Serviceattesten bestilles på følgende hjemmeside: https://indberet.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Anmod_om_serviceattest

Serviceattesten må maksimalt være 12 måneder gammel regnet fra fristen for fremsendelse af Serviceattesten, som fastsat af ordregiver i opfordringsskrivelsen.

I forbindelse med gennemførelse af miniudbud på rammeaftalen må serviceattesten maksimalt være 12 måneder gammel regnet fra fristen for afgivelse af tilbud.

Til orientering er behandlingstiden hos Erhvervsstyrelsen ca. to (2) uger fra bestilling af serviceattesten er modtaget. Hvis tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder ikke er fra Danmark, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis.

ECertis er et online informationssystem, som skal benyttes til at finde frem til den rette dokumentation, der skal anvendes af EU-medlemslandene i forbindelse med udbud.

Såfremt disses lande ikke udsteder de relevante certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
30/06/2021

Send til en kollega

0.063