Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Anmodning om deltagelse
Addresse
http://www.rib-software.dk
Udbyder
Lyngby-Taarbæk Kommune
Vindere
Lundtofte Skole og Kulturcenter
(10.07.2018)
Kant Arkitekter
2200 København N
Lundtofte Skole og Kulturcenter
Lyngby-Taarbæk Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 11 71 53 11
Lyngby Torv 17
Kgs. Lyngby
2800
Danmark
Kontaktperson: Christine Brockenhuus-Schack
E-mail: cbs@ltk.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ltk.dk
Del II: Genstand
Lundtofte Skole og Kulturcenter
Lundtofte Skole skal i fremtiden anvendes til flerkulturelle formål. Bygningerne forandres og transformers til et lokalt kultur-og læringscenter for klubber, foreninger, mikrobibliotek samt en moderne ramme for den nuværende skoleundervisning.
Opgaven udbydes af Lyngby-Taarbæk Kommune, Center for Arealer og Ejendomme (herefter betegnet bygherre).
Den udbudte opgave omfatter teknisk rådgivning og bistand vedrørende arkitekt, landskabsarkitekt- og ingeniørarbejder (totalrådgivning) i forbindelse med renovering og ombygning samt tilbygning af Lundtofte Skole, Nøjsomhedsvej 1, 2800 Kgs. Lyngby til Lærings- og kulturcenter Lundtofte.
Der henvises i øvrigt til udbudsmaterialet for nærmere gennemgang af den udbudte opgave.
Lundtofte Skole, Nøjsomhedsvej 1, 2800 Kgs. Lyngby.
Lundtofte Skole skal i fremtiden anvendes til flerkulturelle formål. Bygningerne forandres og transformers til et lokalt kultur-og læringscenter for klubber, foreninger, mikrobibliotek samt en moderne ramme for den nuværende skoleundervisning.
Opgaven udbydes af Lyngby-Taarbæk Kommune, Center for Arealer og Ejendomme (herefter betegnet bygherre).
Den udbudte opgave omfatter teknisk rådgivning og bistand vedrørende arkitekt, landskabsarkitekt- og ingeniørarbejder (totalrådgivning) i forbindelse med renovering og ombygning samt tilbygning af Lundtofte Skole, Nøjsomhedsvej 1, 2800 Kgs. Lyngby til Lærings- og kulturcenter Lundtofte.
Den udbudte opgave er opdelt i to faser.
Fase 1 omfatter udarbejdelse af dispositionsforslag inkl. opstilling af et styrende budget. Fasen omfatter bl.a. udarbejdelse af dispositionsforslag til et niveau, der giver grundlag for det styrende budget samt adresserer opmærksomhedspunkterne fra byggeprogrammet med henblik på at optimere projektet.
Totalrådgiveren skal bidrage med tegninger og oplysninger til kommunens udarbejdelse af lokalplan for området.
Totalrådgiveren skal endvidere vurdere, hvorvidt byggefasen kan opdeles i etaper med henblik på, helt eller delvist, at undgå genhusning under byggeriet.
Fase 2 omfatter de resterende faser frem til afslutning af projektet.
Opgaven omfatter i hovedtræk: udarbejdelse af projektforslag, for-/myndighedsprojekt og hovedprojekt, udbud, byggeledelse, fagtilsyn, projektopfølgning, aflevering og 1-års eftersyn samt økonomistyring, jf. bilag 1.4 Opgave- og ydelsesbeskrivelse for totalrådgiver.
Herudover skal Totalrådgiveren sikre, at der foretages de nødvendige miljøundersøgelser og øvrige forundersøgelser i tilknytning til projektet.
Totalrådgiveren honoreres med en fast honorarprocent på 11% af de honorarbærende byggeudgifter, som forventes at være ca. 56 mio. kr. ekskl. moms.
Bygherre har option på forlængelse af totalrådgiveraftalen i op til 12 måneder.
Honoraret for en eventuel forlængelse fastsættes med baggrund i de tilbudte timepriser.
Er der flere egnede ansøgere, vil bygherre foretage en udvælgelse af de bedst egnede. Udvælgelse vil blive foretaget på baggrund af fremlagte referencer.
I vurderingen af referencerne vil bygherre lægge vægt på, at referencerne viser:
- at ansøger har erfaring med ombygning og renovering, hvor formålet ikke alene er istandsættelse af bygningen, men også transformation af bygningens brug og formål,
- at ansøgers referencer viser et højt arkitektonisk niveau, hvor forandringen af bygninger er udført med overbevisende forståelse for begrænsninger og muligheder i den eksisterende arkitektur,
- at ansøger har erfaring fra skolebyggerier, hvor der har været fokus på, at de fysiske rammer understøtter indlæringen,
- at ansøger har erfaringer med inddragelse af forskellige brugergrupper med spredning i aktiviteter, alder og organisering,
- at ansøger har erfaring med kommunalt byggeri,
- at ansøgers referencer er fra projekter med en entreprisesum på mindst 40 mio. DKK,
- at ansøger har erfaring som totalrådgiver.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal angive følgende regnskabsoplysninger for de tre seneste disponible regnskabsår, under hensyntagen til, hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed:
- Årlig omsætning,
- Egenkapital.
Mindstekrav årlig omsætning: Ansøgers årlige omsætning skal i hvert regnskabsår være mindst 10 000 000 DKK.
Mindstekrav egenkapital: Ansøgers egenkapital skal være positiv i hvert regnskabsår.
Ansøger skal vedlægge en referenceliste over de mest betydelige sammenlignelige arbejder udført inden for de seneste tre år.
Mindstekrav:
Mindst én reference, hvor opgaven vedrører totalrådgivning i forbindelse med tilbygning og/eller ombygning og/eller renovering af en offentlig skole med en projektsum på mellem 40 og 80 mio. kr. OG.
Mindst én reference, hvor opgaven vedrører et projekt med en brugergruppe sammensat af mindst tre forskellige interessentgrupper.
Aftale mellem bygherre og den vindende tilbudsgiver vil blive indgået på baggrund af bilag 1.7 Totalrådgiveraftale, som vedlagt udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Prækvalifikation gennemføres via RIB-Byggeweb: www.rib-software.dk Det samlede udbudsmateriale kan rekvireres ved gratis at oprette en bruger, logge på ovennævnte hjemmeside og søge efter nærværende udbud med TN-nummer TN467726A fra RIB-Byggeweb.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Klage over prækvalifikation skal indgives inden 20 kalenderdage, regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt underretning til ansøgerne.
Klager over tildeling af kontrakt skal indgives inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage er indgivet til Klagenævnet for Udbud.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark