Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Anmodning om deltagelse
Udbyder
SAB Samvirkende Boligselskaber, Afdeling 3094-3-0001 Sølund
Nedrivning af det eksisterende Sølund og spunsning af byggegruben
SAB Samvirkende Boligselskaber, Afdeling 3094-3-0001 Sølund
Udbudsbekendtgørelse
Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
31991617
Vester Voldgade 17
København V
1552
Danmark
Kontaktperson: Vibeke Gravlund
Telefon: +45 33631284
E-mail: vib@kab-bolig.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.byggeweb.dk
Del II: Genstand
Nedrivning af det eksisterende Sølund og spunsning af byggegruben
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på nedrivning af Plejecenter Sølund og spunsning af byggegruben med henblik på genopførelse af Fremtidens Sølund, der udbydes som en særskilt totalentreprise. Nærværende udbud vedrører alene nedrivning af det eksisterende Sølund og spunsning af byggegruben. Der afholdes orienteringsmøde for alle interesserede ansøgere mandag, den 22.10.2018 kl. 14:00-16:00 hos KAB. Tilmelding skal ske senest den 18.10.2018 til Vibeke Gravlund, e-mail vib@kab-bolig.dk
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på nedrivning af Plejecenter Sølund og spunsning af byggegruben med henblik på genopførelse af Fremtidens Sølund. Opførelsen udbydes som en særskilt totalentreprise. Nærværende udbud vedrører alene nedrivning af det eksisterende Sølund og spunsning af byggegruben. Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling.
Ordregiver vil prækvalificere 3 ansøgere. Såfremt Ordregiver modtager ansøgninger fra mere end 3 egnede ansøgere, vil Ordregiver ud fra nedenstående kriterier udvælge, hvilke ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud.
Udvælgelsen af ansøgere sker på grundlag af de 5 bedste og mest relevante referencer inden for de seneste 5 år samt CV’er på de tilbudte nøglemedarbejdere:
- Ordregiver vil ved vurderingen af referencerne lægge vægt på størrelsen (værdien) og antallet af ansøgerens relevante referencer, dvs. referencer på nedrivningsopgaver og spunsningsarbejder af sammenligneligt omfang som den udbudte opgave. De 2 typer opgaver behøver ikke at være indeholdt i samme reference. Tilbudsgiver kan således angive 5 referencer for hver type opgave inden for de seneste 5 år,
- Ordregiver vil ved vurderingen af CV’erne lægge vægt på nøglemedarbejdernes relevante erfaring og kompetencer.
Ansøger skal i ESPD’et, jf. Udbudsbilag A, kort beskrive ansøgers relevante referencer, herunder opgavens værdi og tidspunktet for opgavens påbegyndelse og afslutning samt vedlægge CV’er for ansøgers nøglemedarbejdere.
Udvælgelsen finder sted på grundlag af de oplysninger om referencer og egenkapital, som ansøger oplyser i ESPD’et, jf. Udbudsbilag A og de vedlagte CV’er. Ordregiver forbeholder sig dog ret til når som helst at kræve, at ansøgere fremlægger al eller dele af den i Udbudsbilag D anførte dokumentation, hvis Ordregiver skønner, at dette er nødvendigt for, at udbuddet kan gennemføres korrekt.
Hvis ansøgeren indsender mere end 5 referencer på nedrivningsopgaver og 5 referencer på spunsningsopgaver i alt, vil Ordregiver kun tage de første 5 referencer for hver type opgave i betragtning, startende med hovedansøgerens, hvis ansøgeren er et konsortium eller hvis ansøgeren støtter sig på andre enheders kapacitet. Ansøgeren opfordres derfor til kun at vedlægge de i alt 5 referencer for hver type opgave, som ansøgeren ønsker skal tages i betragtningen ved udvælgelsen.
Udbuddet indeholder en option på gennemførelse af arbejdet i én etape i stedet for 2 etaper som forudsat i Nedrivningsbeskrivelsen. Tilbudsgiver skal på den baggrund angive, hvilken besparelse i forhold til den samlede prissætning af Nedrivningsbeskrivelsen, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 11.1.1, der kan opnås ved udførelse af Nedrivningsbeskrivelsen i én etape, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 11.1.1.1.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal i ESPD’ens del IV.B oplyse sin årsomsætning i de seneste 3 regnskabsår samt ansøgers egenkapital i seneste offentliggjorte årsregnskab.
Følgende mindstekrav til egenthed skal som minimum være opfyldt:
- Gennemsnitlig årsomsætning på baggrund af de 3 senest offentliggjorte årsregnskaber: 40 000 000 DKK, og årsomsætningen må ikke være under 20 000 000 DKK for hvert af disse år,
- Egenkapital: 30 000 000 DKK i seneste offentliggjorte årsregnskab.
For konsortier gælder, at konsortiedeltagerne tilsammen skal opfylde minimumskravene. For ansøgere, der baserer sig på andre økonomiske aktørers økonomiske formåen gælder, at ansøgeren og den støttende enhed tilsammen skal opfylde minimumskravene, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 9.2.1.
Ansøger skal i ESPD’ens del IV.C angive sine største og bedste referencer vedrørende nedrivning. Referencerne må ikke være mere end 5 år gamle.
Følgende mindstekrav skal som minimum være opfyldt:
- Ansøgeren har mindst 2 referencer på nedrivning af etagebyggeri i tæt bebyggelse og med miljøfarlige stoffer inden for de seneste 5 år
Bemærk, at en ansøger i sit eget ESPD alene kan angive egne referencer, dvs. for den pågældende juridiske person (f.eks. selskab). Dette indebærer eksempelvis, at koncernforbundne selskabers referencer kun kan tages i betragtning, hvis ansøgeren baserer sig på de pågældende koncernforbundne selskaber i relation til egnethed, og hvis der således indleveres særskilt ESPD og støtteerklæring for de pågældende koncernforbundne selskaber, jf. nedenfor.
For konsortier gælder, at konsortiedeltagerne tilsammen skal opfylde minimumskravet. For ansøgere, der baserer sig på andre økonomiske aktørers tekniske og faglige formåen gælder, at ansøgeren og den støttende enhed tilsammen skal opfylde minimumskravet, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 9.2.2.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ansøgere, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens § § 135-136 og § 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 6 er udelukket fra at deltage i udbuddet.
En ansøger, der på et hvilket som helst tidspunkt under udbuddet bliver omfattet af en af udelukkelsesgrundende i § § 135-136 og § 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 6 vil blive udelukket fra udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af Ordregiver fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgiverens pålidelighed, jf. udbudslovens § 138.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal indgives til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. klagenævnslovens § 7, stk. 1.
Øvrige klager skal være indgivet senest 6 måneder efter, at Ordregiver har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor Ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævnslovens § 7, stk. 2, nr. 3.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette Ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i klagenævnslovens § 4, stk. 1, nr. 2, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: https://www.kfst.dk