Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://permalink.mercell.com/92870385.aspx
Udbyder
Arwos A/S
Vindere
Valgt firma
(21.01.2019)
Dansk Affald A/S
Tingvejen 1
6500 Vojens
Sortering af plast, glas og metal fra genbrugsbeholderen
Arwos A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
32562531
Forsyningsvejen 2
Aabenraa
6200
Danmark
Kontaktperson: Lone Bomberg Andersen
Telefon: +45 76930946
E-mail: lba@arwos.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/92870385.aspx
Del II: Genstand
Udbud - Sortering af plast, glas og metal fra genbrugsbeholderen
Arwos Affald A/S (herefter kaldet Arwos) udbyder hermed sortering og afsætning, samt en option på transporten af husstandsindsamlede genanvendelige materialer i Aabenraa Kommune i offentligt EU-udbud.
Opgaven udbydes som en samlet opgave med sortering og afsætning af MGP-fraktionen (metal, glas og hård plast - herefter omtalt som MGP) samt en option på transporten af MGP-fraktionen.
Opgaverne med sortering og afsætning af husstandsindsamlede genanvendelige materialer omfatter følgende overordnede aktiviteter:
— Modtagelse, opbevaring og sortering af den husstandsindsamlede affaldsfraktion MGP bestående af de genanvendelige materialer metal, glas og plast (hårde plasttyper som dunke, flasker m.v.),
— Afsætning af de udsorterede produkter af metal, glas og plast m.v. til genanvendelse og anden behandling,
— Option på: transport af husstandsindsamlede genanvendelige materialer fra omlasteplads beliggende et sted i Aabenraa Kommune til sorteringsanlægget i egne containere, inkl. levering af containere til denne transport.
Tilbudsgiveren (også kaldet Entreprenøren) skal afgive et tilbud eller flere tilbud på sortering og afsætning samt transport af husstandsindsamlede genanvendelige materialer baseret på afgivelse af enhedspriser på samtlige ydelser i tilbudslisten.
Afsætningen af de udsorterede produkter og materialer skal baseres på afsætning til markedspriser med en fordeling af afregningen/indtægterne med 50% til Tilbudsgiveren og 50% til Arwos.
Tilbuddene vægtes og opgaven tildeles det tilbud, som Arwos vurderer som det mest økonomiske fordelagtige tilbud ud fra tildelingskriteriet laveste pris samt hvor stor en del af de indsamlede materialer der genanvendes og, transparens omkring afsætningen. Priserne vægtes efter flg. fordeling:
- Standard priser: 45%,
- Genanvendelsesprocent samt transparens i afsætningen: 30%,
- Option: 25%.
Arwos lægger meget stor vægt på kvaliteten af de samlede opgaveløsninger og i samarbejdet omkring sortering og afsætning af de genanvendelige materialer og herunder specielt, at Tilbudsgiveren til enhver tid tilstræber bedst mulig sortering med højst mulig kvalitet og optimal afsætning af de sorterede materialer.
Arwos lægger meget stor vægt på, at Tilbudsgiveren udviser stor professionalisme og seriøsitet i sorteringen og afsætningen af de sorterede materialer og i den generelle kommunikation med og dokumentation til Arwos.
Option for udbyder på forlængelse af kontraktperioden på uændrede vilkår i et vilkårligt antal måneder op til 1 år. Senest den 31.11.2020 vil dette blive afklaret af Arwos og tilbudsgiveren vil blive orienteret om Arwos ønsker at anvende optionen om forlængelsen af kontraktperioden.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiveren skal oplyse soliditetsgraden i de 3 seneste afsluttede regnskabsår.
Hvis oplysningerne ikke er til rådighed for de angivne perioder, fordi virksomheden er nyetableret, angives den dato, hvor virksomheden blev etableret.
Det er et krav, at tilbudsgiveren har en soliditetsgrad på mindst 30% i de seneste 3 årsregnskaber.
Tilbudsgiveren skal i løbet af de sidste 3 år have udført mindst én opgave med sortering og afsætning af genanvendelige materialer fra minimum 10 000 tømningsadresser/husstande eller på anden acceptabel måde sandsynliggøre at opgaven kan løses.
I ESPD'en skal tilbudsgiveren oplyse følgende for sine betydeligste referencer:
— beskrivelse af opgaven,
— antal tømningsadresser/mængde omfattet af opgaven,
— kontraktperiode,
— kundens navn og kontaktoplysninger.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk