Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=226363&B=ACCURA
Indlevering af tilbud
Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=226363&B=ACCURA
Udbyder
Frederikshavn Havn
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 10-01-2019
Time: 23:59
Læses:
Dato: 24-01-2019
Time: 23:59
IV.2.7)
I stedet for:
Dato: 11-01-2019
Time: 11:00
Læses:
Dato: 25-01-2019
Time: 11:00
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 24-01-2019
Time: 23:59
Læses:
Dato: 31-01-2019
Time: 23:59
IV.2.7)
I stedet for:
Dato: 25-01-2019
Time: 11:00
Læses:
Dato: 01-02-2019
Time: 11:00
Baglandsarealer
Frederikshavn Havn
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
35431926
Oliepieren 7
Frederikshavn
9900
Danmark
Kontaktperson: Sekretariatet
E-mail: baglandsareal@pof.dk
NUTS-kode: DK05
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://pof.dk/forside.aspx
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/354370
Del II: Genstand
Baglandsarealer
Frederikshavn Havn udbyder en totalentreprisekontrakt vedrørende projektering og etablering af baglandsarealer til havnedrift af et nyt havneområde på Frederikshavn Havn.
Totalentreprisen består i hovedtræk af følgende anlægsarbejder:
— Etablering af membran,
— Etablering af afvandingssystem,
— Etablering af belægning,
— Etablering af elinstallationer,
— Etablering af spildevandssystem til velfærdsfaciliteter for M.A.R.S (Modern American Recycling Service - fremtidig lejer af havneområdet),
— Etablering af vandforsyning til velfærdsfaciliteter for M.A.R.S.
Frederikshavn Havn udbyder en totalentreprisekontrakt vedrørende projektering og etablering af baglandsarealer til havnedrift af et nyt havneområde på Frederikshavn Havn.
Totalentreprisen består i hovedtræk af følgende anlægsarbejder:
— Etablering af membran,
— Etablering af afvandingssystem,
— Etablering af belægning,
— Etablering af elinstallationer,
— Etablering af spildevandssystem til velfærdsfaciliteter for M.A.R.S (Modern American Recycling Service - fremtidig lejer af havneområdet),
— Etablering af vandforsyning til velfærdsfaciliteter for M.A.R.S.
Kontrakten indeholder en option på etablering af ca. 80 000 m2 ikkemembranbelagt bagland.
Kontrakten indeholder endvidere en option på etablering af membran i ikkemembranbelagte områder af bagland.
Ad II.2.7) Det forventes, at kontrakten har en varighed på 8 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Havnen har pligt til at udelukke enhver tilbudsgiver fra udbudsproceduren, som er omfattet af en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, der fremgår af udbudslovens § 135, stk. 1, og stk. 3, samt § 136, jf. bekendtgørelse om implementering af forsyningsvirksomhedsdirektivets § 10, stk. 1, nr. 1). Havnen vil endvidere udelukke enhver tilbudsgiver fra udbudsprocessen, som er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde, der fremgår af udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1) – 7), jf. bekendtgørelse om implementering af forsyningsvirksomhedsdirektivets § 10, stk. 1, nr. 1).
For at Havnen vil anse tilbudsgiveren som egnet til at udføre opgaven, skal tilbudsgiveren opfylde følgende mindstekrav til tilbudsgiverens økonomiske og finansielle formåen:
(i) Tilbudsgivers egenkapital i henhold til det seneste godkendte regnskab skal udgøre mindst 5 000 000 DKK.
(ii) Tilbudsgivers soliditetsgrad i henhold til det seneste godkendte regnskab skal udgøre mindst 20%.
(i) Tilbudsgivers egenkapital i henhold til det seneste godkendte regnskab skal udgøre mindst 5 000 000 DKK.
(ii) Tilbudsgivers soliditetsgrad i henhold til det seneste godkendte regnskab skal udgøre mindst 20%.
For at Havnen vil anse tilbudsgiveren som egnet til at udføre opgaven, skal tilbudsgiveren opfylde følgende mindstekrav til tilbudsgiverens tekniske og faglige formåen:
(i) Tilbudsgiver skal have referencer på udførelse af mindst 2 ud af følgende 3 typer af anlægsarbejder inden for de seneste 5 år:
1) Etablering af belægning med knust klippe på et areal svarende til min. 10 000 m2;
2) Etablering af tæt membran på et areal svarende til min. 10 000 m2;
3) Etablering af afvandingssystem på et areal på min. 25 000 m2.
Samme reference kan godt omfatte 2 (eller flere) af de anførte 3 typer af anlægsarbejder og vil dermed opfylde mindstekravet.
(i) Tilbudsgiver skal have referencer på udførelse af mindst 2 ud af følgende 3 typer af anlægsarbejder inden for de seneste 5 år:
1) Etablering af belægning med knust klippe på et areal svarende til min. 10 000 m2;
2) Etablering af tæt membran på et areal svarende til min. 10 000 m2;
3) Etablering af afvandingssystem på et areal på min. 25 000 m2.
Samme reference kan godt omfatte 2 (eller flere) af de anførte 3 typer af anlægsarbejder og vil dermed opfylde mindstekravet.
Der forlanges sikkerhedsstillelse og garantier, jf. "Totalentreprisekontrakt vedrørende projektering og etablering af baglandsarealer til havnedrift af et nyt havneområde på Frederikshavn Havn" og "Fællesbetingelser (FBT)".
Se "Totalentreprisekontrakt vedrørende projektering og etablering af baglandsarealer til havnedrift af et nyt havneområde på Frederikshavn Havn" og "Fællesbetingelser (FBT)".
Se "Totalentreprisekontrakt vedrørende projektering og etablering af baglandsarealer til havnedrift af et nyt havneområde på Frederikshavn Havn" og "Fællesbetingelser (FBT)".
Del IV: Procedure
Accura Advokatpartnerselskab
Tuborg Boulevard 1
2900 Hellerup
Tilbudsgiverne er berettiget til at være til stede ved åbningen af tilbuddene og til at blive bekendt med budsummer og eventuelle forbehold.
Del VI: Supplerende oplysninger
Ad Indhentelse af dokumentation:
Inden Havnen beslutter at tildele en tilbudsgiver kontrakten, skal Havnen indhente nærmere dokumentation fra den pågældende tilbudsgiver for de oplysninger, som er afgivet i ESPD’et, jf. udbudslovens § 151, stk. 1, jf. bekendtgørelse om implementering af forsyningsvirksomhedsdirektivets § 11. Havnen kan i øvrigt på ethvert tidspunkt under udbudsproceduren kræve denne dokumentation fremlagt, når det er nødvendigt for at sikre, at udbudsproceduren gennemføres korrekt, jf. udbudslovens § 151, stk. 2, jf. bekendtgørelse om implementering af forsyningsvirksomhedsdirektivets § 11. Da Havnen af hensyn til tidsplanen, som er relativt stram, forventer at underrette alle berørte tilbudsgivere om, hvilken tildelingsbeslutning Havnen har truffet allerede 5 dage efter fristen for afgivelse af tilbud, bedes alle tilbudsgivere aflevere den krævede dokumentation sammen med tilbuddet.
Som bevis for (i) at der ikke er grundlag for udelukkelse, og for (ii) at minimumskravene til egnethed er opfyldt, skal alle tilbudsgivere (herunder enheder som tilbudsgiverne baserer deres økonomiske og finansielle og/eller tekniske og faglige formåen på) således fremlægge følgende dokumentation for de oplysninger, som er afgivet i ESPD'et:
a) Et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser, at ansøgeren eller tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1. For danske virksomheder kan denne dokumentation ske i form af indsendelse af en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen, der ikke er mere end 6 måneder gammel.
b) Et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for, at ansøgeren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i de i § 135, stk. 3, og § 137, stk. 1, nr. 2 eller 7, nævnte tilfælde. For danske virksomheder kan denne dokumentation ske i form af indsendelse af en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen, der ikke er mere end 6 måneder gammel.
c) Fremlæggelse af årsregnskaber eller uddrag heraf, hvis offentliggørelse af årsregnskaber er lovpligtig i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret.
Havnen kan anmode en tilbudsgiver om at supplere eller præcisere modtaget dokumentation vedrørende tilbudsgiverens egnethed eller formåen, jf. udbudslovens § 151, stk. 4, jf. bekendtgørelse om implementering af forsyningsvirksomhedsdirektivets § 11, eller inden for de EU-udbudsretlige rammer efter indsende manglende dokumentation. Det bemærkes, at en tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som Havnen finder passende, hvis tilbudsgiveren af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge de dokumenter, som er anført ovenfor, jf. forsyningsvirksomhedsdirektivets artikel 62, stk. 2.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk