Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://permalink.mercell.com/102200546.aspx
Udbyder
Herlev Kommune
Vindere
Valgt totalrådgiver
(31.07.2019)
Friis Andersen Arkitekter A/S
Frisegade 1
4800 Nykøbing
Opdateringer
Yderligere oplysninger
Som anført i udbudsbetingelserne (del 1, prækvalifikationsbetingelser) pkt. 4.1, finder de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 anvendelse.
Totalrådgiveraftale - Herlev Byskole, ENG
Herlev Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
63640719
Herlev Bygade 90
Herlev
2730
Danmark
Kontaktperson: Frederik Wibeck Heintz
E-mail: udbud@mowe.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/102200546.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.herlev.dk/
Del II: Genstand
Udbud af totalrådgiveraftale - Herlev Byskole, ENG
Udbudsformen er begrænset udbud efter Udbudslovens § § 58-60.
Udbudsbetingelserne (som består af et sæt prækvalifikationsbetingelser og et sæt tilbudsbetingelser) indeholder de formelle betingelser for gennemførelse af udbudsprocessen. Det er derfor vigtigt, at ansøgere om prækvalifikation og senere de udvalgte tilbudsgivere sætter sig grundigt ind i disse dokumenter.
Herlev Kommune vil udvælge 5 ansøgere til at afgive tilbud på totalrådgiveraftalen.
Tildelingskriteriet er "bedste forhold mellem pris og kvalitet".
Tryk her https://permalink.mercell.com/102200546.aspx
Herlev Kommune
Befolkningsprognosen viser, at der de kommende år vil ske en befolkningstilvækst i Herlev Kommune primært i Herlev syd. Det betyder, at Herlev Kommune har behov for at udvide institutionskapaciteten i det sydlige Herlev. I den forbindelse er helhedsplanen for projektet om en ny daginstitution og nye faglokaler på Herlev Byskole, afdeling Eng blevet politisk godkendt i januar 2019.
I projektet på Herlev Byskole, afdeling Eng vil Herlev Kommune udvide kapaciteten på dagtilbudsområdet. Projektet omfatter også etableringen af en ny bygning til faglokaler, en ny tilbygning til personalefaciliteter samt renovering af fagfløjen (Fyensfløjen).
Projektet går ud på, at den gamle fagfløj skal omdannes til en ny daginstitution på skolen, og de nye faglokaler skal etableres i en ny separat tilbygning. I den 3 etager høje fagfløj (Fyensfløjen) skal de naturfaglige lokaler renoveres og fornyes. Der skal etableres nye fælles personalefaciliteter i en ny tilbygning til den eksisterende personalefløj. Herudover skal der foretages en optimering af de eksisterende fysiske rammer på skolen.
Det er formålet med projektet at få etableret et tilpasset antal daginstitutionspladser samt få udført et markant kvalitetsløft af skolens faglokaler.
Den samlede økonomiske ramme for projektet, alt inklusive, er 54 800 000 DKK ekskl. moms.
Hvis Herlev Kommune modtager flere end 5 konditionsmæssige ansøgninger om prækvalifikation, vil Herlev Kommune udvælge 5 ansøgere til at afgive tilbud.
Udvælgelsen vil ske på baggrund af en samlet vurdering af relevansen af ansøgernes referencer i forhold til den udbudte opgave. Ved vurderingen vil Herlev Kommune særligt lægge vægt på:
a. I hvor høj grad referencerne viser erfaring med projektering af ombygninger af skoler og/eller daginstitutioner med en entreprisesum mellem 15 000 000 DKK ekskl. moms og 65 000 000 DKK ekskl. moms, og i hvor høj grad entreprisesummerne for referencerne svarer til den udbudte opgave.
b. I hvor høj grad referencerne viser erfaring med kapacitetsudvidelser i forbindelse med skolebebyggelser.
c. I hvor høj grad referencerne viser erfaring med projektering og gennemførelse af tilbygning og/eller renoveringer og/eller kapacitetsudvidelser af skoler og/eller daginstitutioner i hovedentreprise i samarbejde med en kommunal bygherre.
Kriterierne a-d vægter lige, og bedømmelsen foretages samlet.
Option på totalrådgivning i forbindelse med helhedsplan for udearealer.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
For at sikre, at ansøgeren har de nødvendige økonomiske og finansielle forudsætninger for at løse opgaver under aftalen, er det et krav, at ansøgeren opfylder følgende krav:
a) Ansøgerens nettoomsætning for det seneste regnskabsår skal være mindst 10 000 000 DKK.
b) Ansøgerens egenkapital for det seneste regnskabsår skal være mindst 3 000 000 DKK.
c) Ansøgerens soliditetsgrad er på mindst 15%.
For at sikre, at ansøgeren besidder den nødvendige faglige kompetence, er det et krav:
a) at ansøgeren vedlægger en reference, der dokumenterer erfaring med totalrådgivning i forbindelse med renovering, inkl. tilbygning, på skolebyggeri i hovedentreprise, og som har en entreprisesum på mindst 10 000 000 DKK ekskl. moms.
b) at ansøgeren vedlægger en reference, der dokumenterer erfaring med totalrådgivning i forbindelse indvendig renovering (dvs. planløsning og inventar) af undervisningsfaciliteter med en entreprisesum på mindst 3 000 000 DKK ekskl. moms.
Ansøgeren kan enten opfylde kravene i litra a) og b) med én samlet reference som opfylder begge krav eller 2 separate referencer på opfyldelse af litra a) henholdsvis litra b).
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk