23948sdkhjf

I fuld sving på Odins Bro

Teknikerne arbejder på højtryk med at forberede drejebroen, der skal være Odenses nye vartegn, Odins Bro.
Stålet til Odins Bro er lavet i Kina, men el og hydraulik-arbejde udføres i Danmark. Så inden det, der bliver Nordeuropas største drejebro, kan gøre som det er målet, nemlig dreje, skal der udføres et stort arbejde af elektrikere, teknikere og andre håndværkere.

Læs mere: Fra Shanghai til Odense.

- Vi er i gang med at montere alt hvad der er af el-kabler og hydraulikslanger, sådan så vi på et senere tidspunkt kan dreje med broen, siger Stig Langsager, projektleder i Odense Kommune, til TV2 Fyn.

Mens teknikere og elektrikere arbejder inde i broen, er håndværkere i gang oven på broen med at lægge asfalt og slibe stålet.

Kanalforbindelsen på plads midt i 2014
De to brofag på hver 2.000 ton blev i starten af oktober sejlet det sidste stykke fra Odense Havneterminal ind i Odense Kanal.

Læs mere: Odins Bro er nået i land.

Broen skal være med til at lede al gennemgående trafik uden om Odenses bymidte for på den måde at skabe bedre plads for byens bilister. Odins Bro bygges som en 4-sporet vej, og det forventes, at over 30.000 biler dagligt kommer til at krydse den 350 meter lange bro, når hele kanaforbindelsen står færdig medio 2014.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125