Med en storstilet markedsføringskampagne har Flügger netop søsat ”Flügger farver klub”, hvor medlemmerne tilbydes en fast loyalitetsrabat på 15 procent.
Kundeklubben er Flüggers nye våben i den skærpede kamp om kunderne på det danske marked:
- På vores marked er vi oppe mod byggemarkeder, som giver kontant rabat hver eneste uge på alt fra maling til havefrø. Vi går nu ind i kampen med et aggressivt budskab, som, vi mener, kan få flere kunder ind til os, siger Kasper Søvsø, direktør for forretningsudvikling i Flügger, til Berlingske.
Han erkender, at det nye tiltag skal medføre en pæn vækst i omsætningen, hvis investeringen skal tjenes hjem. Flügger offentliggjorde for nyligt regnskabet for de første ni måneder af 2012/13. Her kunne man totalt set melde om en vækst i omsætningen på otte procent, men i Danmark er det gået en smule tilbage.
Kampagnen har kørt i godt 14 dage, og indtil videre har omkring 18.000 kunder takket ja til at blive medlem af klubben. 38 procent har meldt sig ind via internettet, de øvrige ude i butikkerne.
- Det synes vi selv er ret godt og over vores forventning, siger Kasper Søvsø.
Loyalitetsprogrammet er i første omgang lanceret i Danmark, men ifølge Berlinske skal det senere udbredes til også at omfatte Sverige, Norge, Island og Polen. Det langsigtede mål er at nå op omkring 2.000 medlemmer pr. butik, hvilket i alt vil sige omkring 1,2 milloner.