23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Building Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Krone Vinduer: 95 millioner i omsætning næste år

Specialproduktion og eksport er hjørnesten i den strategi, der skal drive væksten hos Krone Vinduer i de kommende år. Især på det norske marked er forventningerne høje.

Krone Vinduers offensiv i Norge fik sin foreløbige kulmination, da virksomheden i april måned landede en ordre på knap 500 antal vinduer til et boligprojekt i Oslo. Og står det til direktør Kaj Bundgaard bliver det ikke den sidste store ordre på det norske marked, hvor Krone Vinduer har etableret egen salgsorganisation som led i en eksportsatsning.

Virksomheden er vokset markant gennem en årrække og har øget sin omsætning fra 40 mio. kr. i 2005 til 85 mio. kr. i 2012. Kaj Bundgaard vurderer, at vinduesmarkedet er skrumpet med omkring 25 procent under krisen, og det er en af årsagerne til, at han har rettet blikket mod Norge, hvor konjunkturerne i byggebranchen er anderledes gunstige:

- Vi vil gerne fortsætte den vækst, vi har haft de sidste mange år, og forhåbentligt kan vi med en fast mand i Norge øge omsætningen til 95 millioner kroner næste år, siger Kaj Bundgaard i et interview med Nordjyske Stiftstidende, hvor han desuden fremhæver virksomhedens satsning på specialordrer som en vigtig faktor for fremgangen.

Siden opstarten af dette forretningsområde i 2005 er byggeprojekter som Copenhagen Business School, Bølgen i Vejle og et DGNB-certificeret sundhedshus i nordjyske Pandrup føjet til CV’et, og specialproduktion fylder i dag cirka en tredjedel af fabrikkens omsætning.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|instance-web04