23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Building Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

XL-Byg har succes på YouTube

Danskerne har taget særdeles godt imod en stribe gør-del-selv film, som byggemarkedskæden XL-Byg har distribueret via YouTube.

Sidste år satte Building Supply fokus på de såkaldte ”How to…”-videoer, som hører til blandt de hurtigst voksende grupper af videoer på YouTube.

Det er en trend, som danske byggemarkedskæder kan drage stor nytte af, og hos Silvan har man med stor succes brugt YouTube til at demonstrere løsninger på nogle af de udfordringer, som egentlig er simple, men som kunderne ofte tror, er svære.

Læs også:Silvan hitter på YouTube

Også XL-Byg har satset på at få fat i gør-det-selv folket via YouTube – og det med stor succes. Knap 15.000 har således set filmen om ”opsætning af gips- og fibergipsplader med XL-Byg”, mens godt 8.000 har hentet viden om solcelleanlæg. Andre film viser trin-for-trin, hvordan man fx bruger en sprøjtepistol til malerarbejdet eller hvordan man nemt skifter sine vinduer. I alt har gør-det-selv håndværkere og andre nysgerrige set XL-Byg filmene knap 110.000 gange.

En analyse viser, at det pt. primært er mænd, der søger viden på denne måde. Således er hele 79,7 procent af brugerne er mænd.

Se mere om, hvordan XL-Byg har grebet opgaven an på

YouTube
BREAKING
{{ article.headline }}
0.063