Rockwool henter ny direktør i Velux

Rockwool har været på rov hos Velux.
I hvert fald har førstnævnte præsenteret John-Erik Sommer Børresen som ny marketingdirektør i den nordiske forretning. En stilling, som han tiltrådte den 1. april.
Han kommer fra en stilling som Senior Director hos Velux Commercial, hvor han har været siden 2021.
- Jeg er glad for at være tilbage i en virksomhed med en tydelig identitet og en stærk kultur, siger John-Erik Sommer Børresen i en pressemeddelelse.
Også hos Rockwool Nordics adm. direktør er man begejstret over tilgangen, hvor man særligt hæfter sig ved, at den nye marketingdirektør tiltræder med mere end 10 års erfaring med B2B-marketing i internationale produktionsvirksomheder.
- Vi er meget glade for at byde John-Erik velkommen tilbage til ROCKWOOL. Hans indsigt og erfaring vil spille en central rolle i vores ambition om at styrke brandet og bringe endnu større værdi til vores kunder i Norden,
siger Frank Ove Larsen, der er adm. direktør i Rockwool Nordics, i pressemeddelelsen.
Fortid i Rockwool
I sin nye rolle får John-Erik Sommer Børresen ansvaret for en bred portefølje af funktioner, herunder marketing, kommunikation, public affairs og teknisk support på tværs af de nordiske markeder.
- Det er inspirerende at komme tættere på markedet og få fingrene ned i den operationelle forretning i en nordisk kontekst, siger John-Erik Sommer Børresen.
Helt ny i huset er den nye marketingdirektør dog ikke.
Fra 2013 til 2017 var han en del af marketingsafdelingen i Rockwool Group. Tidligere har han også haft ledende stillinger i virksomheder som GN Hearing og Motorola. Med sig bringer han erfaring inden for marketingstrategi, digital transformation og B2B-forretningsudvikling.