23948sdkhjf

Platformskift giver maskinkæmpe millionløft i omsætning og reduceret tomgangstid

Maskinkæmpe har gennem et grønt platformsskifte reduceret energiforbruget med 20 pct., skåret maskinernes tomgangstid med 8 pct. og øget omsætningen med 8 mio. kr.

Når den grønne omstilling i byggeriet bliver koblet med digitalisering, kan effekten måles både på klimaaftrykket og på bundlinjen.

Det viser GSV Materieludlejning, som efter et grønt platformsskifte har reduceret energiforbruget i sine digitale løsninger med 20 pct., skåret maskinernes tomgangstid med 8 pct.  og samtidig hævet omsætningen med 8 mio. kr.

Samarbejdet med det digitale bureau Adapt Agency begyndte i 2019 med lanceringen af en booking-app og webshop, men er siden udvidet med blandt andet CO₂-dashboard, NFC-scanning og energidata fra byggepladsskur.

I 2024 flyttede GSV webshop, kundeportal og app til en ny, optimeret platform, der bruger mindre energi og giver hurtigere svartider.

- Digitaliseringen af vores udlejning og serviceydelser har vist sig at være en forretningskritisk beslutning, der gavner både vores kunder, vores egen forretning – og klimaet, siger Peter Fritzbøger, direktør for kommerciel udvikling i GSV Materieludlejning, i en pressemeddelelse.

Hos Adapt Agency fremhæver man, at bygge- og anlægsbranchen kan bruge digital strategi som løftestang til at nedbringe CO₂. 

- Vi viser, at digital strategi kan have en reel CO₂-effekt – også i byggeriet.Vores arbejde med GSV handler om at forbinde teknologi, forretning og grøn omstilling i én samlet strategi, siger Kresten Wiingaard, adm. direktør i Adapt Agency, i pressemeddelelsen.

Samarbejdet fortsætter i 2025, hvor nye tiltag som en Customer Data Portal og automatisk natsænkning i byggepladsskur skal give yderligere klima- og bundlinjegevinster.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063