23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Building Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Arkil vinder kontrakt til 120 millioner

Anlægsentreprenøren skal stå for jord- og konstruktionsopgaver i projekt, der sikrer kortere rejsetider mellem København og Sydsjælland.

Banedanmark har tildelt Arkil A/S kontrakten på at udføre jordarbejde og opføre flere konstruktioner på en 750 m lang strækning i Køge, der baner vejen for bedre forbindelser og kortere rejsetider mellem København og Sydsjælland.

Konstruktionerne består af broer, faunapassager og støttemure. Samtidig skal der omlægges veje og stier i området fra Ølsemaglevejs skæring med Den nye bane til Lyngstiens skæring med S-banen og Lille Syd-banen. Kontrakten er på 120 mio. kr., oplyser Banedanmark.

København-Køge afkortes med et kvarter

Fra den nye station, Køge Nord, skal to højhastighedsspor føres videre mod Ringsted, mens yderligere to spor føres under Køge Bugt Motorvejen og S-banen for herefter at tilsluttes Lille Syd-banen mod Næstved.

I den forbindelse skal Ølsemaglevej hæves og en ny bro etableres over den nye bane, Køge Bugt Motorvejen og S-banen. Via knudepunktet Køge Nord Station reduceres rejsetiden mellem Næstved og København markant, og ifølge Banedanmark kan passagerne se frem til at spare cirka et kvarter hver vej i rejsetid mellem København og Køge.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.095