Med optagelsen af Tønder-baserede El-Centrum ApS har installatørsamarbejdet Koble plantet første flag i den sønderjyske muld.
Med nytilføjelsen tæller partnerskabet, der blev etableret i slutningen af 2022, nu 22 installatørvirksomheder med en samlet omsætning på cirka 900 mio. kr. og omkring 700 medarbejdere.
AnnonceIndtil videre har sammenslutningen arbejdet på at opbygge stærke regionale grupperinger i Nordjylland, Midtjylland samt på Sjælland og øerne, og nu arbejdes der altså på yderligere etablering i Sønderjylland.
Det oplyser Koble ApS i en pressemeddelelse.
- Vi kan tydeligt se, at strategien om at opbygge regionale grupperinger har båret frugt. Det, at virksomhederne både får lokale kollegaer og samarbejdspartnere og bliver en del af et landsdækkende fællesskab løfter partnerne både forretningsmæssigt og driftsmæssigt, udtaler Anders Colding, COO i Koble Aps.
AnnonceEl-Centrum ApS, der tæller omtrent 25 ansatte, har hovedsæde i Tønder og en afdeling i Løgumkloster. Virksomheden servicerer kunder i lokalområdet og forventes samtidig at bidrage med erfaringer fra opgaver i Nordtyskland. Koble fremhæver desuden mulighederne for videndeling inden for blandt andet administration, HR, markedsføring og kompetenceudvikling.
Annonce- Det er på den ene side en fremtidssikring af virksomheden, så vi fastholder de lokale arbejdspladser og den lokale forankring, hvor vi er tæt på vores kunder. Betina og jeg har ejet virksomheden i 26 år, så det er vigtigt for os, at den videreføres i trygge hænder. Vi kunne begge se os selv i Kobles koncept, og vi tror på, at partnerskabet både kan gavne og højne firmaet, udtaler Tommy Nissen, direktør i El-Centrum ApS.
AnnonceIfølge Tommy Nissen vil partnerskabet også styrke virksomhedens adgang til faglig sparring og støtte på områder som GDPR, ESG, ledelse og forretningsudvikling. Samtidig får medarbejderne adgang til uddannelse og kompetenceudvikling, som kan anvendes direkte i den daglige drift.
Annonce

