23948sdkhjf

Jeld-Wen vil have større bid af projektmarkedet

Dørproducenten satser på et større salg til projektmarkedet, hvor særligt de kommende supersygehuse er i kikkerten.
Jeld-Wen sælger flest døre til konsumentmarkedet via byggemarkeder og trælasthandler, men fortjenesten er størst på specialdøre, hvorfor virksomheden i fremtiden satser på at få en større bid af projektmarkedet. Det skriver Nordjyske Stiftstidende.

- Der er en større fortjeneste til os, når vi bevæger os ind på projektmarkedet. I den forbindelse satser vi meget på at komme ind som leverandør til de kommende supersygehuse rundt om i Danmark, som i øjeblikket er de største danske byggeprojekter, siger Claus Beier, adm. direktør Jeld-Wen Danmark, til avisen.

Den generelle byggeaktivitet i samfundet har størst indvirkning på Jeld-Wens salg og overskud, og dørproducenten har da også mærket en nedgang som følge af finanskrisen. Som del af en global koncern betyder udsving på de enkelte markeder dog ikke ret meget i det store billede.

På hjemmemarkedet har Jeld-Wen en markedsandel i niveauet 75 procent, som er opnået via opkøb af andre dørproducenter gennem tiden. Trehøje Døre er den største danske konkurrent, og herudover findes der en række små og udenlandske konkurrenter på døre til konsumentmarkedet.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.104