23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Building Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Kvik har sat kursen

Indtjeningen faldt i 2013, men Kvik fortsætter sin vækst med fokus på produktudvikling, innovation og salg.

Kvik-konceptet fortsatte sin vækst i 2013, hvor omsætningen steg fra 933 til 936 mio. kr. Tab på debitorer og strukturelle valutaændringer, har dog sat sine spor i resultatet, der er faldet med 12 procent til 74,8 mio. kr. før finansielle poster og skat.

- Resultatet skal ses i lyset af, at vi igen opnår vækst i vanskelige markeder. Det er naturligvis meget positivt. Men når man driver en international virksomhed, med butikker fordelt på mange markeder, er der også risici forbundet hermed. Vi har i 2013 haft et tab på debitorer og oplevet nogle strukturelle valutaændringer, der er i sig selv står for en stor del af differencen mellem 2012- og 2013 resultatet, siger administrerende direktør Jens-Peter Poulsen.

Satser hårdt på produktudvikling og innovation

Produktudvikling og innovation var centrale fokusområder i 2013, og bliver også en væsentlig del af strategien i 2014. Det handler i bund og grund om at give kunderne mest mulig værdi for pengene, fremfører Jens-Peter Poulsen.

- Vi skal fortsat øge salgsvolumen via nye spændende køkkenserier, samt bad- og garderobesortimenter. Vi satser hårdt på produktudvikling og innovation generelt, ikke bare ved at styrke produktsortimentet, men også ved at optimere kundernes oplevelse i butikken, siger Kvik-direktøren og fortsætter:

- For at sikre vækst og udvikling har vi haft stort fokus på opbygning og udvikling af kompetencer i Kvik A/S og i de franchisedrevne butikker. En strategi vi vil fortsætte i 2014. For at kunne vinde i et vanskeligt marked er det altafgørende, at vi har dygtige og engagerede medarbejdere, der er i konstant udvikling.

Vil være det stærkeste specialistbrand

De seneste år har Kvik åbnet butikker på flere nye markeder, og det er en væsentlig årsag til væksten. I 2014 er fokus på dels at udbygge salget i de flere end 135 eksisterende butikker, dels at åbne nye butikker på eksisterende markeder.

- Vi har hos Kvik en klar ambition om, at virksomheden i 2016 skal være det stærkeste køkkenspecialist-brand i Nord- og Vesteuropa målt på forbruger- og partner tilfredshed, overskud og medarbejderengagement, og det kræver, at vi er villige til at investere i både produktudvikling, vores butikker og vores medarbejdere, slutter Jens-Peter Poulsen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.24