23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Building Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Norman Foster brander sig som en stjerne

Den britiske arkitekt bag Tivolis nye hotel, Norman Forster, brander sig som en verdensstjerne. Forster kræver ekstra-betaling for, at hans navn offentliggøres i forbindelse med hans byggerier – for ifølge ham øges bebyggelsernes værdi med navnet.

Engelske aviser mener, at arkitekten bag Tivolis nye hotel, Norman Foster, brander sig som fodboldspilleren David Beckham.

Ifølge dagbladet Børsen, der har kilder i den engelske presse, havde Forster sendt en stor ekstra-regning til den britiske developer Altricham og bygherren Urban Splash for at have offentliggjort arkitektens navn i forbindelse med en annonce for et boligbyggeri tegnet af arkitekten.

Ifølge Norman Foster stiger boligbyggeriets værdi, når hans navn offentligt sættes på det. Og det vil stjernearkitekten gerne tjene på. Nu har han indført en kontraktklausul, der giver ham ret til at indkræve ekstra penge, hvis hans navn bruges i markedsføring af bygninger tegnet af ham.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11