23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Building Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Avanceret positioneringssystem bag linjeføringen af Femernforbindelsen

Avanceret koordinat- og positioneringssystem gør det muligt at bygge Femernbælttunnelen med millimeterpræcision, undgå forskellige udregninger mellem entreprenørerne og undgå brug af for mange frekvenser

Efter tre års udviklingsarbejde har Femern A/S taget et nyt koordinat- og positioneringssystem i brug. Systemet skaber en usædvanlig høj præcision og sikrer, at de mange entreprenører ikke optager for mange radiorefrekvenser.

Det skriver ing.dk

Systemet er blevet anvendt af de entreprenører, som forundersøger projektet og gøder jorden for selve anlægsarbejdet af sænketunnelen, der går i gang i 2015, hvor veje, el, vand og kloakker bliver gjort klar.

Positioneringssystemet får signaler fra satellitter fordelt på både det amerikanske GPS-system, det russiske Glonass-system og snart også det nye europæiske Galileo-system

tøtte

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|instance-web04