Som selvstændig har du sikkert allerede gjort dig mange overvejelser om, hvordan du brander dit firma. Du har nøje udvalgt dit logo, din firmabil eller dine ansattes uniformer.
Alt dette er selvfølgelig rigtig vigtigt, men det er mindst ligeså vigtigt at have styr på den fortælling, der fortælles om dig og dit firma på nettet. Både via din hjemmeside, i søgebaser over udbydere indenfor dit fag og på Facebook eller YouTube.
Det skriver journalisterne og kommunikationsrådgiverne Iben Friholt og Anders Dollerup i Mester Tidende, hvor de giver en række gode råd til, hvordan selvstændige nemt og hurtigt selv kan styrer online-fortællingen om deres firma ved at låne og aktivt bruge værktøjer fra journalistikken.
Sæt ord på din ønskefortælling om firmaet
Skarpvinkl og skriv fængende, fejlfrit og kort
Sæt ansigt på dit firma med fotos og video
Opdater tekster, kontaktinfo m.m på Google Maps og Places, Krak, Facebook
Tjek tekster på dine billeder og videoer på YouTube og Google, Facebook
tøtte
Læs flere gode råd om firma-profilen på nettetLæs mere på:
friholt.com
tøtte