Energistyrelsen har indledt en kampagne for CE-mærket, som med bl.a. OBS-film, informationsmateriale og en slogankonkurrence skal vise danskerne, hvad de skal se efter, når de køber byggevarer.
Med kampagnen, der kører frem til den 17. juli, vil Energistyrelsen udbrede et vigtigt budskab: Man skal se sig for, når man køber byggevarer. Går man efter CE-mærket, så er varen testet, og man kan se, om den overholder kravene til bl.a. sikkerhed og sundhed.
Nu opfordrer Energistyrelsen alle til at deltage i konkurrencen om at lave et håndværkerslogan for CE-mærket! Det sjoveste, mest kreative eller bedste slogan belønnes med en fantastisk EM-rejse til Ukraine og to officielle landsholdstrøjer med autograf fra en landsholdsspiller.
Energistyrelsen fremhæver, at håndværkere er kendte for at lave gode slogans, og mange er skrevet med et glimt i øjet.
Det gælder f.eks.:
Snedkeren: De ringer og vrøvler, vi kommer og høvlerByggefirmaet: Hvorfor gå i brædderne, når vi kan gøre det for dig?
Når det gælder slogans til CE-kampagnen skal CE naturligvs indgå i teksten som f.eks.
tøtte