For mange mennesker er hjemmet i dag blevet en vigtig arbejdsplads. I perioder klarer man simpelthen sit arbejde hjemmefra.
Det har sine oplagte fordele, f.eks. mindre tid på transport, færre afbrydelser og større fleksibilitet. Men det har og så klare negative konsekvenser: det kan skade de sociale relationer, der kan lettere sås tvivl om din arbejdsindsats, og du kan blive overset ved forfremmelserne.
I den første danske bog om emnet fokuserer Peter Holdt Christensen på et hidtil overset aspekt af vores arbejdsliv.
Peter Holdt Christensen leverer et forskningsbaseret indblik i distancearbejdet og ser blandt andet nærmere på kommunikation, motivation og koordination af arbejdsopgaver, på hvordan distance påvirker organisationer og de mennesker, der arbejder i dem, samt hvordan man som leder understøtter hjemmearbejdsformen bedst muligt.
Bogen er skrevet til kurser i HRM, ledelse og organisation og kan også læses af ledere og HR-medarbejdere.
Peter Holdt Christensen er lektor ved Copenhagen Business School og forsker i menneskers adfærd på arbejdspladsen. Han står bl.a. bag bøgerne 'Motivation i organisationer' (2013) og 'Kreative rum' ; (2014).