23948sdkhjf

Byggecentre gør sig lækre

DET MENER MESTER TIDENDE: Stor ros til kampagne fra byggecentrene, som tager kampen op for at rekruttere kvalificerede unge
Brancheforeningen Danske Byggecentre har netop startet en kampagne for at ”lokke” unge mennesker til at tage en uddannelse i et byggecenter, så er det et udtryk for, at kampen om de unge for alvor er sat ind.

Nøjagtig som det er lærlingene i håndværksvirksomhederne, som om nogle år starter som selvstændige eller skal sørge for at mester får noget at leve af, så er det de unge elever, som om nogle år kommer til at drive byggecentrene videre.

Mindre ydmyge unge
Men hvordan er det med de der unge? Er de ikke frygteligt forkælet? Kan de tåle mosten? Sidder de ikke bare med snuden nede i smartphonen og sms’er eller er på Facebook? Og forlanger de ikke en hel masse?
De første spørgsmål er noget der kan tilpasses af den dygtige byggecenterleder. Til gengæld forlanger de unge i dag nok mere af deres arbejdsliv end andre generationer, hvor det blot at have et arbejde har været målet i sig selv for mange.

De unge er mindre ydmyge. Og tak for det. De stiller spørgsmål til arbejdsrutinerne og de kommer endog med forslag til at forberede butikken. Det er uge af den kaliber byggecentrene vil have fat i. Det skaber dynamik og det øger mulighederne for, at de dygtigste byggecentre med de mest kompetente medarbejdere også fremover har en vigtig plads i byggeriets værdikæde.

På bølgelængde
Den kampagne, som Danske Byggecentre skyder i gang har både humor og bid. Og det er netop sådan de unge skal mødes.
Når man viser de unge tillid og samtidig viser, hvor grænserne går og i hvilken retning man skal, så har man alle muligheder for at få samarbejdet til at fungere. Sådan er det jo også senere arbejdslivet. De rigtige ledere motiverer og gør medarbejderne bedre.

Fra tidligere kampagner ved Danske Byggecentre, at unge generelt har et lidt støvet billede af byggecentrene. Men de som kender branchen kan ikke genkende det billede. Derfor bygger en del af kampagnen på byggecentrenes nuværende elever, som kan fortælle de interesserede unge om, hvordan deres hverdag ser ud og hvilke håb og drømme de har.
Samtidig garanterer byggecentrene praktikgaranti for alle elever i folkeskolernes afgangsklasser når de skal i erhvervspraktik.

Stor ros til en flot kampagne fra Danske Byggecentre!
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078