Smiley-ordning skaber også resultater internt
Dansk Isolering bruger ikke kun Smiley-ordning over for kunderne, men også som et internt redskab i virksomheden
Og det lykkedes tidligere på året, da firmaet blev Årets Energimand.
”Det betyder alt. Vi er ved at revne af stolthed. Vi har indført systemer til at kvalitetsteste vores arbejde, så vi har satset utroligt meget på det. De har spurgt mig internt i forretningen om, hvorfor vi gør det, og nu kan jeg sige ”se, det er derfor”, og det kan vi virkelig bruge til rigtig meget markedsføringsmæssigt”, siger Martin Brink, indehaver af Dansk Isolering i Aabenraa.
Statistik over medarbejdere
På årsplan isolerer Dansk Isolering ApS’ løsuldsafdeling mere end 120.000 kvm lofter, hulmure og etageadskillelser. Ifølge Martin Brink bliver der samlet op på hver af kunderne, som bidrager med rigtig god viden, både om hvordan arbejdet er gået på den enkelte plads, men også om medarbejderne.
”Siden vi kom med i Anmeld Håndværker seks år siden, har vi ringet til et sted mellem 2-3.000 kunder og talt med dem, og årligt ringer vi til mellem 400 og 600 private kunder. Vi opfordrer samtlige af vores kunder til at rate os på anmeld håndværker, og rigtig mange af dem siger, at de har set os på Anmeld Håndværker.
Samtidig giver vores samtaler os et rigtig godt overblik over, hvilke medarbejdere, der glemmer værktøj, hvem der er gode til at oplære nye folk og så videre. Det giver os en enorm statistik over vores medarbejdere, siger Martin Brink.
Frygt for shit-storm
Kunderne fordeler sig ifølge virksomheden nogenlunde ligeligt mellem private- og erhvervskunder. Men det er altså de private, som Dansk Isolering ApS igennem Anmeld Håndværker forsøger at ramme.
”Da vi først tilmeldte os, havde vi valget mellem Anmeld Håndværker og Trust Pilot. Men jeg synes, at Anmeld Håndværker appellerede meget mere til os, fordi det handler om håndværk, og så virkede det meget mere personligt, og man kan mærke, at det er rigtige mennesker, som står bag. Men når kunderne vurderer os, så aktivt, som de gør, så lever vi også i en konstant frygt for en shit storm.
I starten var jeg rigtig bange for, at det skulle ske, men det er heldigvis gået rigtig godt”, siger Martin Brink.