23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Building Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Outlet-landsby skal lokke millioner til Østjylland

Fem millioner turister om året er målet, når Billund Kommune i 2010 åbner en hel landsby med fabriksudsalg af mærkevarer.

Der skabes i omegnen af 300 nye arbejdspladser, når Billund Kommune om et par år kan slå dørene op for et nyt mekka for salg mærkevarer. Der er tale om en såkaldt outlet-landsby på i første omgang 10-12.000 m2, som senere vil kunne udvides til 20.000 m2.

Byen, der kommer til at ligge tæt på Legoland og Lalandia, bliver ikke som de butikscentre, vi kender i forvejen - langt fra endda.

Det arkitektoniske tema for outlet-landsbyen bliver en hyggelig 1900-tals dansk fiskerby med vandveje og små snævre gader. Hovedattraktionen i hjertet af landsbyen bliver ”Billund Eye” - et 55 meter højt pariserhjul - som giver de besøgende et fantastisk udsyn ud over Billunds øvrige attraktioner og det omkringliggende landskab og byen.

Der bliver desuden parkeringspladser til 2000 biler samt et 4-stjernet hotel.

- Dette tilfører endnu en fantastisk mulighed for at udvikle og markedsføre sig som Billunds svar på Orlando, Florida. Outlet landsbyen vil være endnu en stor attraktion, der passer godt ind i udviklingen af Destination Billund, og vil tiltrække både mange turister og besøgende fra hele Jylland, Fyn og Nordtyskland, siger borgmester i Billund Kommune, Ib Kristensen (V).

Bag projektet står den internationale outlet-udvikler, Lordland Europe Ltd., der har hovedsæde i London.

Kilde: Billund Kommune

BREAKING
{{ article.headline }}
0.111|