Avantgarde modedesign og en vestjysk vinduesproducent lyder måske umiddelbart som en mærkelig kombination. Ikke desto mindre er samarbejdet med den unge kunstner, Line Hangaard Nielsen, første fase af i utraditionelt koncept, som har til formål at præsentere Skjern Vinduers produkter på en helt ny måde.
- Det er første gang, at en dansk vinduesproducent markedsfører sig på den her måde. Vi har valgt at gå foran og være offensive - både i forhold til vores produkter og markedsføring. Egentligt er det jo to sider af samme sag, siger direktør Carsten Filsø.
Line Hangaard Nielsen - der er designer og billedkunstner - har skabt skulpturen ”Samspil” med udgangspunkt i vinduesproducentens kerneværdier samspil, holdbarhed, personlighed og udvikling.
Skulpturen er tiltænkt en rolle som blikfang i markedsføringen af Skjern Vinduer.
Carsten Filsø oplyser, at man i de kommende måneder vil etablere yderligere to yderligere samarbejder med kunstnere.